خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر /

مریضی مانع حضور کارگر روزمزد در محل کارش نشد؛ مرگ به دلیل خواب‌آلودگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۲

چکیده: سوزن‌بان‌ها که بصورت روزمزد استخدام می‌شوند در نوبت‌های(شیفت) ۱۲ ساعته مشغول به کارند. / عرض تونل محل حادثه حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر بوده است.

در پی حادثه صبح دیروز در یکی از تونل‌های پروژه قطار شهری اهواز که به کشته شدن یک کارگر پیمانی انجامید، مدیرعامل قطار شهری اهواز به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

«عباس هلاکویی» مدیرعامل قطار شهری اهواز به ایلنا گفت: در ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه، «علی زادحزباوی» ۲۱ ساله، از کارگران پیمانی شرکت پیمانکاری «کیسون» که مسئولیت سوزن‌بانی ریل قطارهای حاوی خاک حفاری تونل را بر عهده داشت، به دلیل تصادف با واگن‌ کشته شد.

هلاکویی که به عنوان کارفرمای شرکت پیمانکاری کیسون فعالیت می‌کند، دلیل وقوع این حادثه را خواب بودن کارگر در هنگام عبور قطار ذکر کرد و گفت: طبق شواهد، این کارگر در روز حادثه دچار سرماخوردگی شدیدی بوده که به علت استفاده از دارو و خواب آلودگی متوجه عبور قطار نمی‌شود.

مدیرعامل قطار شهری اهواز عرض تونل محل حادثه را حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر ذکر کرد و گفت: سوزن‌بان‌ها که بصورت روزمزد استخدام می‌شوند در نوبت‌های(شیفت) ۱۲ ساعته مشغول به کارند، به هیچ وجه نباید در هنگام کار استراحت کنند چرا که روزانه سه تا چهار واگن از تونل‌ها گذر می‌کنند و به دلیل عرض کم تونل‌ها، هر غفلتی باعثبروز حادثه می‌شود.

به گفته هلاکویی، طبق اظهارات راننده قطار و سایر کارگرانی که سوار واگن حمل خاک بودند، در هنگام حادثه این کارگر با گذاشتن کارتن و پتو در کنار ریل خوابیده بود و آنان زمانی متوجه حضور وی شدند که امکان نجات وجود نداشته است.

او گفت: به گفته کارگران حاضر در محل حادثه، با گیر کردن لباس این کارگر به یکی از واگن‌ها، بدن وی چندین متر بر روی ریل کشیده می‌شود که به احتمال زیاد، مرگ وی بر اثر ضربه مغزی بوده است.

مدیرعامل قطار شهری اهواز در پایان این گفتگو، اظهار کرد: برای فهمیدن علت دقیق حادثه باید منتظر نظر نهایی کار‌شناسان ایمنی کار و پزشکی قانونی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز