خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تأمین اجتماعی:

تحقیق و تفحص مجلس به رشد تأمین اجتماعی کمک می‌کند / پرچم ما سفید است

کد خبر : ۱۳۲۳۷۷

چکیده: تحقیق و تفحص باعثرشد این سازمان در بازنگری قوانین خواهد شد. / محور اصلی خروج سازمان از بحران، قانون مداری، پاکدستی، برنامه محوری و پاسخگویی است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بر غیر سیاسی بودن این نهاد بیمه‌گر تأکید کرد و گفت: پرچم فعالیت این سازمان سفید است.

به گزارش ایلنا، تقی نوربخش در جلسه شورای اداری تامین اجتماعی استان فارس گفت: در طول هشت سال، هشت مدیرعامل در تامین اجتماعی تعویض شده‌اند که این روند زیان‌های جبران ناپذیری را بر پیکره این سازمان وارد کرده است.

وی رسالت اصلی این سازمان را ارایه خدمات بیمه‌ای و درمانی به گروههای هدف دانست و گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند و ورود به عرصه‌های سیاسی جفای بزرگی محسوب می‌شود.

نوربخش انجام تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مردم در این سازمان را حق طبیعی مجلس دانست و گفت: تحقیق و تفحص باعثرشد این سازمان در بازنگری قوانین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به گزارش کاملی که از وضعیت این سازمان در جلسه هیات وزیران ارائه کرده، افزود: محور اصلی خروج سازمان از بحران، قانون مداری، پاکدستی، برنامه محوری و پاسخگویی است.

دکتر نوربخش با بیان این مطلب که در یک دهه گذشته مشکلات خاصی دامنگیر این سازمان بوده است افزود: در انتصاب مدیران و مشاوران در این سازمان اجتماعی و اقتصادی از نیروهای پاکدست و با سابقه استفاده خواهیم کرد که فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: تورم اقتصادی شدید، بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی و نرخ دور قمی بیکاری از جمله چالش‌های پیش روی این سازمان است که باید با تدبیر و امید از آن خروج کرد.

وی به کسری ۵ هزار میلیارد تومانی بودجه این سازمان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این مبلغ باید از محل ذخایر سازمان تامین شود و نباید این روند در سال‌های آتی ادامه یابد.

دکتر نوربخش خاطر نشان کرد: با تمهیداتی که اجرای آن آغاز شده است، امیدواریم نیازی به برداشت این مبلغ نداشته باشیم.

دکتر نوربخش اذعان کرد: به لطف الهی بودجه این سازمان در سال ۱۳۹۲ بطور کامل محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت سرمایه گذاری این سازمان حیاط خلوت هیچ گروه و دسته‌ای نخواهد بود و با تأکید بر قانون مداری از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری خواهیم کرد و امیدواریم مشکلات گذشته آخرین سناریوی سیاسی برای این سازمان باشد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، این سازمان را دارای هدف و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دانست و اذعان کرد: برنامه‌های ما برای افق‌های روشن آینده پی ریزی شده و ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز