خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی:

برای چپاول اندوخته کارگران در تأمین اجتماعی مسابقه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۰۱

چکیده: «وجود فساد در تامین اجتماعی باعثشده است که سازمان از عهده تکالیف قانونی خود در حوزه درمان بیمه شدگان بر نیاید و هر روز شاهد طولانی‌تر شدن صف‌های بیمارستان‌ها باشیم و هر روز لیست داروهایی که در سبد پوشش سازمان است کمتر شود.»

یک فعال کارگری در خراسان شمالی سوءاستفاده از سرمایه تأمین اجتماعی را به دلیل تسلط نداشتن کارگران بر «اندوخته‌شان» دانست و گفت: دولت باید در خصوص نحوه برخورد با چپاول‌گران اموال کارگران گزارش دهد.

«داوود امیری» رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی در واکنش به انتشار گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: پس از انتشار گزارش مجلس، ناراحتی از چهره و کلام کارگران پیداست چرا که به وضوح مشاهده کرده‌اند که بسیاری برای هر چه بیشتر غارت کردن اموال کارگران با هم مسابقه می‌دهند.

این فعال کارگری گفت: لازم است مجلس محترم برای اینکه اطمینان کارگران را جلب کند اسامی نمایندگانی که از عرق جبین و دست رنج کارگران سوء‌استفاده کرده‌اند را اعلام کند تا مردم بهتر آن‌ها را بشناسند و ببینیم در آینده به هنگام انتخابات با چه جرأتی می‌توانند به روی کارگران شهر خود نگاه کنند.

امیری شیوه اداره سازمان را نادرست و «بیمارگونه» توصیف کرد و گفت: وجود فساد در تامین اجتماعی باعثشده است که سازمان از عهده تکالیف قانونی خود در حوزه درمان بیمه شدگان بر نیاید و هر روز شاهد طولانی‌تر شدن صف‌های بیمارستان‌ها باشیم و هر روز لیست داروهایی که در سبد پوشش سازمان است کمتر شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی تاکید کرد: آقای مرتضوی(مدیرعامل سابق سازمان) باید توضیح دهد که این پاداش‌های ۱۰۰ میلیونی را به چه خاطر و به چه حقی و به عنوان پاداش چه عملی به آقایان رحیمی(معاون اول رئیس جمهور سابق) و شیخ الاسلامی(وزیر کار سابق) و… داده است.

امیری گفت: آقایان به غیر از تحمیل تورم ۴۰ درصدی چه قدمی برای کارگران برداشته‌اند که باید از دست رنج آنان پاداش‌های ۱۰۰ میلیونی بگیرند.

امیری در پایان اظهار کرد: کارگران از قوه قضاییه می‌خواهند که قاطعانه و بدون تساهل و تسامح با غارت‌گران اموالشان برخورد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز