خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

اعتبار دفترچه‌های بیمه با پرداخت بدهی‌ها تامین می‌شود / بدهی ۶۰ هزار میلیاردی دولت قبلی به صندوق‌های‌بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۰

چکیده: «دولت‌ قبلی ۶۰ هزارمیلیارد تومان بدهی برای صندوق‌های بیمه‌ای برجای گذاشته است / در سازمان تامین اجتماعی به دنبال الگوسازی بیمارستان میلاد هستیم / به دلیل ناتوانی در شناسایی افراد مستحق از برخوردرا هم اکنون ۱۲ هزار نفر با درآمد ۲۰ میلیونی یارانه می‌گیرند».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون در کشور نزدیک به ۱۲ هزار نفر با درآمد بالای ۲۰ میلیون تومان یارانه بگیرهستند، گفت: برای شناسایی افراد مستحق و برخوردار پایه‌های آماری کشور خیلی قوی نیست.

به گزارش خبر نگار ایلنا، علی ربیعی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از آغاز فعالیت بانک‌های اطلاعاتی برای شناسایی اقشار مستحق و برخوردار جامعه خبرداد.
وی بابیان اینکه برای شناسایی افراد یارانه بگیر از یکدیگر مسیر بسیار سختی پیش رو داریم گفت: در حال حاظر راه‌هایی را برای تحقق این مهم در نظر گرفته‌ایم.

ربیعی با اعلام اینکه دولت‌ قبلی ۶۰ هزارمیلیارد تومان بدهی برای صندوق‌های بیمه‌ای برجای گذاشته است، گفت: رئیس جمهور پس از مطلع شدن از این مسئله در جلسه هیات دولت، متعجب شد و دستور داد تا دو کمیسیون در این رابطه تشکیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندق‌های بیمه‌ای در حالی است که در سال ۸۴ میزان این کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بار مالی بسیار زیادی به همراه دارد، تصریح کرد: بدهی‌های دولت به صندوق‌های بیمه‌ای ۶۰ هزار میلیارد تومان است؛ اما باید قانون همسازی را نیز مد نظر قرار دهیم و به صورت جزء به جزء و تدریجی موضوع را پیش ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به منشور اخلاقی که برای مدیران صندوق‌های تامین اجتماعی و شستا نوشته شده اشاره و اظهار کرد: ورود افراد سیاسی در این صندوق‌ها منع شده و فقط افراد متخصص می‌توانند به این صندوق‌ها ورود کنند تا شاهد تحول در بخش اقتصادی صندوق‌های تامین اجتماعی باشیم.

ربیعی از طرح راه‌اندازی تعاونی‌های ویژه بازنشستگان خبر داد و گفت: مبلغی که برای این طرح در نظر گرفته شده ۲۰ میلیون تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی به دنبال الگوسازی بیمارستان میلاد هستیم، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بیمارستان‌هایی به سبک و سیاق بیمارستان میلاد داشته باشیم و تعاملاتی نیز در این زمینه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه در مورد کارآمدی دفترچه‌های بیمه درمان یادآور شد: پرداخت بدهی‌های صندوق‌های بیمه‌ای دفترچه‌های درمان را معتبر می‌کند؛ اما در رابطه با زمان اعتبارسازی این دفترچه‌ها نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، اما برای این موضوع برنامه‌ریزی و جهت‌گیری خاصی داریم چرا که این موضوع به اعتبارات بستگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز