خبرگزاری کار ایران

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته اعلام کرد:

شرکت دانا عهده‌دار بیمه مکمل بازنشستگان شد / ایجاد وقفه‌ در ارائه خدمات

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۷۵

چکیده: «از آنجا که توافق تازه امضا شده برای اجرایی شدن نیامزند موافقت و تایید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است، ممکن است با پایان مهر ماه و اتمام مدت قرارداد بیمه مکمل دی وقفه‌ای در ارائه خدمات بیمه مکمل به اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته و از کار افتاده ایجاد شود.»

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در صورت موافقت سازمان تامین اجتماعی، از این پس شرکت بیمه دانا در ازاء دریافت سرانه ماهیانه ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان، خدمات بیمه مکمل درمانی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر را به مدت یک سال تامین خواهد کرد.

«علی اصغر بیات» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به دنبال جلسات متعدد با نمایندگان شرکت‌های بیمه تجاری و مسئولان بیمه مرکزی سرانجام کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تصمیم گرفت مسئولیت تامین خدمات مکمل درمانی بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار خانواده بازنشسته و مستمری بگیر را به شرکت بیمه دانا واگذار کند.

وی بابیان اینکه قرارداد مربوط به این تفاهم نامه شب گذشته میان کانون عالی بازنشستگان و شرکت بیمه دانا منعقد شده است؛ افزود: ابلاغ و اجرای این قرارداد مستلزم تایید نهایی مسئولان سازمان تامین اجتماعی است.

بیات یادآور شد: پیش از انعقاد این قرارداد شرکت بیمه مرکزی به استناد برآوردهای خود از میزان ریسک پذیری جامعه و ضریب خسارت در میان بازنشستگان، هزینه سرانه چنین قراردادی را بالغ بر ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرده بود که بر این اساس، چنانچه شرکت‌های طبق قانون انعقاد هرگونه قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای بر اساس نرخ کمتر مورد تایید و ضمانت بیمه مرکزی قرار نمی‌گرفت.

این مقام صنفی ادامه داد: باتوجه به این شرایط کانون عالی بازنشستگان و مستمری بیگران تامین اجتماعی با ارئه مستندات معتبر ثابت کرد که ضریب خسارت و ریسک پذیری جامعه کارگران بازنشسته و مستمری بگیران آن طور که عنوان می‌شود بالا نیست و درنتیجه شرکت بیمه مرکزی موافقت کرد تا مبلغ سرانه تعیین شده برای ارائه خدمات بیمه مکمل درمانی به اعضای این کانون عالی را کاهش دهد.

وی با یادآوری نارضایتی گسترده کارگران بازنشسته و از کار افتاده‌ای که در یک سال گذشته به ناچار خدمات درمانی مورد نیاز خود را شرکت بیمه دی تهیه کرده بودند، گفت: با وجود ابراز تمایل مسئولان این شرکت برای تمدید قرارداد سال گذشته، کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت تا بابت تامین خدمات درمانی مورد نیاز اعضای خود با یک شرکت بیمه‌ای متعهد‌ و معتبر‌تر توافق کند.

بیات بابیان اینکه به همین دلیل کانون عالی تصمیم گرفت تا مسئولیت تامین خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان بازنشسته و از کارافتاده را به شرکت بیمه دانا که تجربه تامین خدمات درمانی کارمندان بازنشسته را داشته است واگذار کند؛ افزود: براساس تجارب تلخ سال گذشته، در متن حقوقی قرارداد امسال تغییراتی به نفع بیمه‌شدگان ایجاد شد.

این مقام صنفی افزود: از آنجا که توافق تازه امضا شده برای اجرایی شدن نیامزند موافقت و تایید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است، ممکن است با پایان مهر ماه و اتمام مدت قرارداد بیمه مکمل دی وقفه‌ای در ارائه خدمات بیمه مکمل به اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته و از کار افتاده ایجاد شود.

رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در خصوص دلیل این وقفه احتمالی توضیح داد: توافق و مذاکره بر انتخاب شرکت بیمه و نحوه سر تامین خدمات بیمه مکمل بازنشستگان و مستمری بگیران طول کشید و به هیمن دلیل ممکن است در اجرایی شدن قرارداد منعقد شده تاخیری یک ماهه ایجاد شود.

وی درعین حال یادآور شد: مسئله استفاده بازنشستگان و از کارافتادگان از بیمه تکمیلی در حالی رواج یافته است که سازمان تامین اجتماعی از چند سال پیش حاضر نشد به مسئولیت‌های خود در قانون الزام عمل کند.

به گفته بیات این کانون عالی علی رغم پیگیری برای انعقاد قرارداد بیمه مکمل همچنان وظیفه خود می‌‌اند تا مسئله ارجیا قانون الزام را بیه سازمان تامین اجتماعی یادآوری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز