خبرگزاری کار ایران

برقراری ۵۷ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ در رابطه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۹۹۱

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: از زمان شیوع کرونا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ برقرار شده است که از این تعداد ۵۷ هزار تماس در خصوص موضوعات کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه رضوان مدنی، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد درباره اقداماتی که در شرایط ناشی از کرونا صورت گرفته است، گفت: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی از سال ۷۱ در راستای سلامت روانی اجتماعی آحاد جامعه تلاش کرده و فعالیت‌های سلامت روان را عهده‌دار شده طبیعتا در زمان کرونا این احساس بیشتر جلب توجه کرده است و اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سراسر دنیا کرونا باعث ایجاد استرس در مردم شده است و این شرایط باعث شده است که افرادی که مشکلات روانشناختی داشتند مشکلات‌شان تشدید شده و همچنین برخی از مردم دچار اختلالات خانوادگی، اختلالات خواب، نزاع و ... شدند. فعالیت سامانه ۱۴۸۰ تا قبل از شیوع کرونا از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب خدمات مشاوره روانشناختی ارائه می‌کرد اما با توجه به شرایطی که ایجاد شده است این سامانه از ۸ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند. در این مدت نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ برقرار شده است که از این تعداد ۵۷ هزار تماس در خصوص موضوعات کرونا بوده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد همچنین درباره سامانه خود ارزیابی سلامت روان تصریح کرد: این سامانه از ابتدای فروردین طراحی شده است و به صورت هوشمند عمل می کند اگر افراد اختلال اضطرابی داشته باشد به صورت خودکار سوالات بیشتری از آنها پرسیده می‌شود و نهایتا افرادی که دچار اختلالات شدید یا خیلی شدید باشند به سامانه ۱۴۸۰ معرفی می‌شوند و به مراکز حضوری بهزیستی در صورت نیاز ارجاع داده می‌شوند.

رضوان مدنی تصریح کرد: خط تلفنی ۱۴۸۰ در تمام روزها فعال است و هموطنان در ۳۱ استان هر زمان که دچار ترس، اضطراب و پرخاشگری، وسواس، مشاوره تحصیلی، حقوقی، اقتصادی و ... دارند با ۱۴۸۰ تماس بگیرند و همکاران ما در رشته‌‌های مختلف مشاوره می‌دهند. ۷۲ درصد زنان و ۳۲ درصد مردان تاکنون با این سامانه تماس برقرار کرده‌اند و بیشترین تماس‌ها نیز از سوی زنان خانه‌دار بوده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز