خبرگزاری کار ایران

سرهنگ موقوفه‌ای خبر داد:

اجرای ۵۱ طرح منطقه‌ای و ۱۲۰ طرح محله‌محور/ ایجاد مانع در کوچه‌ها با زنجیر، طناب و کله‌قندی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۲۹

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تهران گفت: طرح امنیت و آرامش در محلات در ۱۹ آبان به مدت ۲۴ ساعت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سرهنگ جلیل موقوفه‌ای» رییس پلیس پیشگیری پایتخت در اولین نشست خبری خود گفت: پلیس پیشگیری پایتخت در راستای امنیت محله محور در شهر تهران و همچنین در راستای اقدامات و‌ طرح ها از ابتدای سال اجرایی شده است. طرح امنیت و آرامش  در محلات در ۱۹ آبان به مدت ۲۴ ساعت انجام شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تهران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات پلیس پیشگیری، پیشگیری از جرایم و اقدامات مجرمانه است. تاکنون نیز ۵۱ طرح منطقه‌ای و ۱۲۰ طرح محله محور اجرا شده است.

سرهنگ موقوفه ای تصریح کرد: در بحث پیشگیری و برخورد با سارقان، مالخران، خرده فروشان و اراذل و اوباش و افرادی که قصد دارند امنیت محلات را برهم بزنند بدون هیچ تعارف با این افراد اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در طرح امنیت و آرامش محله محور که به مدت ۲۴ ساعت انجام شد، ۵۰۰ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند همچنین ۵۷ دستگاه خودرو سرقتی، ۲۹ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شده است همچنین در این مدت ۴۳۸ کشف پرونده سرقتی انجام شده است.

افزود: در این مدت ۸۶۴ نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری و ۳کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است. همچنین ۲ قبضه سلاح جنگی نیز کشف و ضبط شده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: این طرح با موضوع برخورد با سارقان، مالخران لوازم خودرو طی ۲۴ ساعت انجام شده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آمار اقدامات انجام شده طی هفت ماه گذشته در این پلیس گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۵۳۲ خبر که از ۱۱۰ به پلیس پیشگیری ارجاع داده شده است منجر به عملیات شده و به طور متوسط روزانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ خبر مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در پلیس پیشگیری منجر به عملیات شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۶ هزار و ۹۴۱ مالخر شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین هشت هزار و ۸۸۲ خودرو و چهار هزار و ۸۷۶ موتورسیکلت کشف و ضبط شده است. همچنین در این مدت ۳۹ هزار و ۲۸۹ پرونده سرقت کشف شده است. در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۴۷۲ خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر و یک تن و ۶۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از اینها کشف و ضبط  شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای هنمچنین درباره برخورد با پرونده‌های قاچاق کالا طی هفت ماه گذشته در پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ۵۰۶ فقره قاچاق کالا در این مدت کشف و ۶۱۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند همچنین ۱۹۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی شامل ۱۱۶ سلاح جنگی و ۸۱ قبضه سلاح شکاری در مدت هفت ماه گذشته کشف و ضبط شده‌ است.

وی ادامه داد: در این مدت وقوع جرم نسبت به مدت مشابه سه درصد افزایش داشته است همچنین کشفیات اموال مسروقه نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است. در خصوص دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری ایجاد نشده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره نگهبانان محله نیز گفت: از قدیم الایام افرادی به صورت شبگرد در محلات حضور داشتند که امنیت محله را تامین می‌کردند هزینه این افراد نیز توسط اهالی محل تامین می‌شد در حال حاضر نیز نگهبانان محله که از سوی شرکت‌های انتظام به کار گرفته می‌شوند همین عمل را انجام می‌دهند و اهالی محل می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های انتظام نگهبان محله درخواست کنند.

وی ادامه داد: در برخی از محلات نیز اهالی محل فردی را به عنوان نگهبان محله قرار می‌دهد که این فرد در زیرمجموعه شرکت انتظام قرار ندارند و گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلات بعدی برای اهالی محل نیز می‌شوند.

سرهنگ موقوفه‌ای تاکید کرد:‌ بستن خیابان و ایجاد مانع در کوچه و محلات توسط زنجیر، طناب یا کله‌قندی کاملا ممنوع است و اگر در محله‌ای مشاهده شود یا به شرکت انتظام تذکر داده می‌شود و یا اگر نگهبان غیر از شرکت انتظام باشد با او برخورد خواهیم کرد. مردم نیز می‌توانند در صورتی که نگهبان محله فردی غیر از شرکت انتظام است آن را به پلیس اطلاع دهند و ما نیز با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز