خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش دانشگاه آزاد به صف ثبت‌نام در شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۱۶۴

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به مشکلات سامانه آموزشیار گفت: تاکنون تعداد ۲۰۰ هزار نفر از طریق این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اینکه تعدادی هم به مشکل بخورند، طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای اخیر دانشجویان زیادی را در ثبت‌نام با مشکل مواجه کرده است، از دانشجویانی که برای ثبت نام جهت تحصیل همزمان در دو رشته اقدام کرده بودند تا دانشجویان جدید الورود که مجبور شدند به علت مشکلات سامانه آموزشیار، در اوج شیوع کرونا ویروس به صورت حضوری برای ثبت نام و ارائه مدارک به دانشگاه مراجعه کنند.

یکی از دانشجویانی که امسال در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات پذیرفته شده است در این زمینه به خبرنگار ایلنا می‌گوید: پس از اینکه نتایج کارشناسی ارشد اعلام شد، لینک دریافت مدارک کارشناسی ارشد در سامانه آموزشیار بارگذاری نشده بود و به تازگی قسمت ثبت‌نام کارشناسی ارشد در سامانه آموزشیار بارگذاری شده است. دانشجو می‌بایست یک سری فرم از سامانه آموزشیار دریافت و پس از پر کردن، آن‌ها را برای دانشگاه پست کند، اما متاسفانه هیچ فایلی را نمی‌توان در این سامانه دریافت کرد.

این دانشجو بیان کرد: اسم این فرم‌ها فرم‌های ۱۹ و ۲۰ است که به هیچ عنوان نمی‌توانیم، در هیچ جای سامانه آموزشیار آن را پیدا کنیم. من چند شب پیش تلاش کردم که به این فرم‌ها دست پیدا کنم، اما امکان‌پذیر نبود و هنوز هم دسترسی پیدا نکرده‌ایم. علاوه بر این یک شماره تلفن به عنوان تلفن پشتیبانی روی سامانه قرار دارد که من بارها با این شماره تماس گرفتم، اما هیچ کسی پاسخگو نبود. دانشگاه علوم تحقیقات نیز به ما گفته اگر کار شما خیلی واجب است باید به صورت حضوری به دانشگاه بیایید.

وی افزود: به طور کلی مشکلات این سامانه موجب شده که دانشجویان به شکل حضوری به دانشگاه برای ثبت‌نام بروند، در حالی که دانشگاه آزاد عنوان کرده بود جهت کاهش شیوع کرونا ما مدارک دانشجویان را از طریق پست دریافت می‌کنیم و نیازی نیست که حضوری اقدام شود.

این دانشجو گفت: در تماس دیگری که با دانشگاه علوم تحقیقات داشتیم، گفته شد تمام دانشجوهایی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در گروه علوم انسانی قبول شدند و نتوانستند از طریق سامانه ثبت نام کنند، به صورت حضوری اقدام کنند که در زمان مراجعه به دانشگاه با صف‎ دانشجویان مواجه شدیم، در حالی که تنها یک نفر جوابگوی دانشجویان بود. همچنین بعد از کلی پیگیری، اعلام کردند که چندین سال است فرم‌های ۱۹ و ۲۰ ملغی شده و نیازی نیست که این فرم‌ها را پر کنید.

وی بیان کرد: بعد از این حواشی از سوی مسئولان دانشگاه اعلام شد؛ دانشجویانی که نتوانستند از طریق سامانه آموزشیار فرم‌ها را دریافت کنند، نیازی نیست که هیچ مدرکی پست کنند و فقط شهریه را واریز کرده و بعد انتخاب واحد کنند.

«احمد حیدری» سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به مشکلات سامانه آموزشیار گفت: ما رسما اعلام کردیم که دانشجویان جدیدالورود همه باید از طریق سامانه آموزشیار نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: امروز طبق گزارشی که آقای عطارزاده مسئول سامانه آموزشیار ارائه کردند، این سامانه باز است و همه می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین برای جلوگیری از کاهش شیوع کرونا، می‌توانند مدارک‌شان را از طریق پست ارسال کنند. شاید یک رشته خاص یا یک واحد در سامانه آموزشیار با مشکل مواجه شده باشد و ما آن را مرتفع خواهیم کرد، اما این مشکل عمومیت ندارد.

حیدری خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۲۰۰ هزار نفر از طریق سامانه آموزشیار ثبت‌نام کردند، اما اینکه تعدادی هم به مشکل برخورند طبیعی است. یک عده هم از دانشجویان جدید الورود خودشان دوست دارند که به دانشگاه بیایند و محیط دانشگاه را ببینند. اگر سامانه مشکل جدی داشت آن ۲۰۰ هزار نفر نیز به مشکل برمی‌خوردند. در هر صورت من در این زمینه با دانشگاه علوم و تحقیقات صحبت می‌کنم تا این مشکل را مرتفع کنند.

وی در واکنش به اینکه شماره تلفن پشتیبانی سامانه آموزشیار نیز پاسخگوی دانشجویان نیست، گفت: روزانه ۱۲۰۰ نفر از این طریق تماس می‌گیرند و اینکه پاسخگویی دشوار باشد، طبیعی است اما من قطعا این موضوع را به آقای عطارزاده منتقل خواهم کرد تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار بگیرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اینکه دانشگاه از برخی دانشجویان خواسته که اصل شناسنامه و کارت ملی را برای آن‌ها پست کنند، اظهار داشت: مدارک زیادی از طریق پست برای ما آمده و نیازی نیست اصل شناسنامه و کارت ملی ارسال شود، همین که کپی شناسنامه و کارت ملی ارسال شود، کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز