خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایشِ ناچیز سرقت‌های خرد/ پیش‌بینی کنترل روند افزایشی سرقت‌ها تا یک ماه آینده/ لزوم ساماندهی بازارهای خرید و فروش اموال دست دوم توسط شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۵۴۷

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به افزایشِ ناچیز سرقت‌های خرد از پیش‌بینی کنترل روند افزایشی این سرقت‌ها تا یک ماه آینده خبر داد.

«سردار علیرضا لطفی» رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند جرائم از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در حال حاضر در خصوص سرقت‌ها تقریبا به یک ثبات رسیده‌ایم و این در حالی است که در ابتدای سال جاری یک افزایش نسبی را شاهد بودیم، اما با تلاش همکاران ما در حال حاضر وضعیت به ثبات رسیده است. سرقت‌های مهم و در مجموع جرائم مهم از ابتدای سال تاکنون روند نزولی داشته است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه افزایش بسیار ناچیزی در سرقت‌‌های خرد گزارش شده است، تصریح کرد: در مواردی مانند سرقت‌های لوازم خودرو افزایش محدود 3 الی 4 درصدی داشته‌ایم که با اقدامات خوبی که در حال حاضر در برخورد با این نوع از سرقت‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم، پیش‌بینی می‌کنیم، ظرف کمتر از یک ماه آینده این افزایش را نیز کنترل کنیم.

سردار لطفی تاکید کرد: علیرغم اینکه در برخی از موارد مانند سرقت‌های خرد افزایش ناچیز داشته‌ایم، اما در مقابل میزان کشفیات ما در جرائم به ویژه سرقت افزایش چشمگیری داشته است.

وی درباره برخورد با مالخرها گفت: ساماندهی مشاغلی که در مناطقی مانند خلازیر فعالیت می‌کنند، اساسا با شهرداری تهران است و در شهرداری بخشی با عنوان ساماندهی مشاغل وجود دارد که باید در خصوص ساماندهی این نوع مناطق و مشاغلی که در آنجا شکل گرفته است، اقدامات لازم را انجام دهند، اما ما جلسات مداومی را در خصوص برخورد با مالخرها برگزار کرده‌ایم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما ضمن اینکه مجرمان مالخری را رصد می‌کنیم، اعلام کرده‌ایم که پلیس در مناطقی مانند شوش و یا خلازیر آماده همکاری با نیروهای شهرداری برای ساماندهی است، اما بخش مهمی از این موضوع به حوزه ساماندهی مشاغل در شهرداری تهران مربوط است.

سردار لطفی تاکید کرد: البته ما در آگاهی تهران بزرگ یک اداره خاص برای رصد اقدامات مالخرها داریم و در طرح‌های اخیر نیز تعدادی از این مالخرها دستگیر شده‌اند. همچنین همانطور که گفتم با شهرداری تهران در این سه الی چهارماه اخیر جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا درباره مناطقی که در حال حاضر اموال دست دوم در آنجا خرید و فروش می‌شود و امکان دارد بخشی از این اموال سرقتی نیز باشد، اقداماتی را با همکاری شهرداری تهران انجام دهیم.

وی همچنین درباره رصد و پیگیری سارقان در فضای مجازی گفت: ما در حال رصد فضای مجازی هستیم و کشفیات اموال مسروقه در سایت‌های خاص مانند برخی سایت‌های آگهی از جمله سایت دیوار و شیپور قابل توجه است، اما متاسفانه اشکالاتی در خصوص برخی از استارت‌اپ‌ها داریم از همین‌رو رایزنی‌هایی را در این باره انجام داده‌ایم تا فعالیت آنها در یک چارچوب صورت بگیرد، اما باید بگویم که هم پلیس آگاهی و هم پلیس فتا در فضای مجازی حضور دارند و با شناسایی برخی مجرمان در فضای مجازی دستگیری‌هایی نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز