خبرگزاری کار ایران

مسئول شبکه شاد:

۳.۵ میلیون دانش‌آموز به شاد دسترسی ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۰۱

مسئول شبکه شاد گفت: حدود سه میلیون و ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر معادل ۲۱ درصد از کل دانش‌آموزان فاقد دریافت کننده‌های هوشمند هستند یا در جایی هستند که دسترسی به نرم افزار ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سید حسن الحسینی؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و محمود حبیبی؛ مدیرکل دفتر ارتباطات آموزش و پرورش با موضوع شبکه شاد برگزار شد. 

وی درباره اهداف شاد گفت: تلفیقی بودن آموزش‌ها، مناسب‌سازی اجزای آموزش‌های مجازی، حضور دانش ‌آموزان در دوره‌های آموزشی مختلف در شاد از جمله زیرساخت‌های شاد است. ما برای اتصال به شاد به ابزارهای الکترونیکی نیازمندیم.

الحسینی افزود: خدمات پایه، خدمات افزوده، فوق برنامه‌ها، برنامه‌های پرورشی، ورزشی، تفریحات و سرگرمی از جمله خدماتی است که در شاد ارائه می‌شود.

مسئول شبکه شاد درباره امکانات این برنامه گفت: به کارگیری بزرگترین اپراتور در کشور، ایجاد بزرگترین پلتفرم آموزشی در کشور، وجود تدریس استاندارد، وجود محتوای روز آمد، وجود فعالیت‌های فوق برنامه، تدوام حاکمیت نظام تعلیم و تربیت واحد در کشور، امکان تبادل تجربه، امکان تبادل پیام‌های تصویری دو طرفه، رایگان بودن شبکه از جمله امکانات شاد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: پشیتبانی شاد از طریق call cenrer انجام می‌شود، همچنین یک تیم فنی مشکلات این برنامه را رصد و مرتفع می‌کنند.

وی در خصوص آمار مخاطبان شاد گفت: تعداد ۱۱ میلیون و ۴۰۸ دانش آموز در شبکه شاد احراز هویت شدند. تعداد مدیران ۱۰۰ هزار و ۹۹۹ نفر و تعداد معلمان ۶۴۷  و ۸۱۴ نفر هستند که به شاد متصل و احراز هویت شدند البته این آمار هر روز اضافه می‌شود.

سهم شاد در بخش دانش آموزی ۸۰ درصد و سهم نرم افزارهای رقیب ۲۰ درصد است. از ۱۱ میلیون دانش آموز ۲۰ درصد فعالیتی ندارند که البته فرآیند ثبت نام را انجام داده‌اند. همچنین ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز فعال در شبکه شاد داریم. در واقع ۶۲.۵۸ درصد از دانش آموزان کشور در شاد هستند. 

وی بیان کرد:  حدود سه میلیون و ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر معادل  ۲۱ درصد از کل دانش‌آموزان فاقد دریافت کننده‌های هوشمند هستند یا در جایی هستند که دسترسی به نرم افزار ندارند.

الحسینی گفت: ما در خصوص سرعت شاد یک سری پیگیری‌های جدی داریم و دست اندرکاران که فضای مجازی را در کشور توزیع می‌کنند سهم شاد را در اولویت قرار داده‌اند. الان مشکل سرعت یک مشکل جدی برای کاربران نیست اما مرتبا در حال کنترل است.

وی اضافه کرد: در بلند مدت چشم انداز شاد این است که اگر بخواهیم در پسا کرونا آموزش را ادامه دهیم باید ۲۰ درصد آموزش در شاد باشد. واقعیت این است که همه سطوح آموزش و پرورش باید تغییراتی داشته باشند. برای دانش آموزانی که دسترسی ندارند باید سریعا فکری شود‌. باید وزارت صمت و فناوری ابزارهای مناسب را تهیه کنند زیرا تهیه ابزار‌های آموزشی وظیفه وزارت آموزش و پرورش نیست. ما مذاکره‌ای داشتیم و پیگیر هستیم. این سه ونیم میلیون نفر که دسترسی ندارند به معنای این نیست که از تحصیل بازمانده‌اند‌.  

مسئول شبکه شاد گفت: فعالیت در شاد برای همه معلمان و دانش آموزان رایگان  بوده و این طبق دستور رییس جمهور است و وزیر ارتباطات هم به این مساله تاکید دارد. کاربران هر گونه شکایت در این زمینه را می‌توانند از طریق شماره ۱۹۵ اعلام کنند.

الحسینی درباره ارائه امکانات به دانش آموزان با نیاز ویژه گفت: ما همچنان شرمنده دانش آموزان با نیاز خاص هستیم و هنوز کار جدی برای آنها نتوانستیم انجام دهیم، ولی به زودی خبرهای خوب برای آنها خواهیم داشت. برای کم بینایان هم امکاناتی داریم که فکر می‌کنم بتوانیم در طی یک ماه آینده همه امکانات را برایشان فعال کنیم‌.

وی درباره خدمات افزوده در شاد گفت: ما یک سری خدمات پایه داریم و یک سری خدمات افزده و فعالیت‌های کنکوری در این محیط به شکل رایج راه نخواهد افتاد تا فضا به قدر کافی امن بماند.

او افزود: در شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای به دلیل تعدد دروس مشکلاتی داریم که به زودی حل می‌شود، هنوز دروس عملی و کارگاهی بارگذاری نشده و صرفا باید حضوری باشد.

الحسینی بیان کرد: وزارتخانه وظیفه دارد، آمار را عینا منتقل کند و فعالیت‌های دانش آموزان متناسب با آمار است که اعلام کردم. ۲۰ درصد از ۱۱ میلیون دانش آموز در شاد به شکل صوری در شاد هستند. به طور میانگین باید هفته‌ای ۵ ساعت افراد در شاد فعال باشند و آموزش ببینند. وقتی ۴۰۰ هزار کلاس لایو در شاد برگزار می‌شود یعنی شاد مخاطب دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز