خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در مراسم آغاز سال تحصیلی؛

بیش از گذشته باید به جامعه علمی کشور توجه کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۴۰۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشور ما در فعالیت‌های آموزشی از سایر دانشگاه‌های دنیا عقب نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ اظهار داشت: ما آزمونی را پشت سر گذاشتیم که نتیجه تلاش ما در آن قابل تامل است. گزارشی در خصوص شرایط دانشگاه‌های کشور در حین کرونا و چگونگی آغاز فعالیت آموزشی تهیه شده است. این گزارش نشان می‌دهد تلاش ما نه تنها کمتر از کشورهای دیگر نبوده بلکه با خلاقیت‌هایی رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: خانواده آموزش عالی ظرفیت مواجهه سریع با تغییرات را دارد، قبلا هم مواردی مانند سیل و زلزله رخ داده بود که مراکز علم و فناوری ما توانستند حضور خوبی برای پژوهش در این زمینه‌ها داشته باشند.

وزیر علوم یادآور شد: در سال‌های اخیر حرکت از سوی آموزش و پژوهش به سمت دانشگاه‌های پژوهش محور یک رویکرد سریع داشته است. ما در همان روزهای اول شیوع بیماری کرونا پارک های علم و فناوری، شرکت‌ها و مراکز علمی فعالی داشتیم که برای رفع ساده‌ترین نیازهای مردم ورود کردند تا محدودیت را برطرف کنند.

غلامی افزود: در زمینه آموزش هم تلاش شد که آموزش به سمت مجازی سوق پیدا کند. ما برای حفظ بهتر این شرایط نیاز به یک تلاش و حمایت گسترده داریم. ادامه حمایت‌های دولت محترم در کنار فعالیت‌های بخش‌های آموزشی و فناوری برای پاسخ به تلاش‌ها، ابتکارات و اختراعات ضروری است.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: سرمایه آموزش عالی یکی از سرمایه‌های مهمی است که در شرایط ویژه و تنگناها می‌تواند به کشور کمک کند. قطعا با توجه تحولات سریعی که در دنیا رخ می‌دهد ضرورتا نیاز داریم بیش از گذشته به جامعه علمی کشور توجه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز