خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی دولت برای کمک به کارخانه واگن‌سازی تهران/تخصیص بودجه به شهرداری‌ها با اولویت شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۲۴۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اعلام آمادگی دولت برای بازدید و سفارش به کارخانه واگن‌سازی تهران در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) در آیین عملیات اجرائی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط هفت مترو گفت: این برنامه آغاز یک طرح عمرانی بزرگ است و تکمیل توسعه خط هفت و آغاز خط ده با طول ۴۳ کیلومتری است و این ارزش را دارد که از سوی دولت برای تشکر از اینکه به مردم تهران خدمتی ارائه می شود، شخصی در این مراسم حضور می داشت.

نوبخت ادامه داد: حضور من از سوی دولت به عنوان عامل مشارکت فعالیت در بهره‌برداری قطار شهری تهران است و دولت خود را موظف می‌داند برای رفاه حال مردم شهرها به ویژه حمل و نقل درون شهری مشارکت داشته باشد.

او با اشاره به درخواست ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت از دولت، تصریح کرد: در سال گذشته این مبلغ از اوراق مشارکت تسهیل و همکاری لازم انجام شد و خرسندم که اکنون با همه مشکلات کشور از نظر مالی دولت به تعهد خود عمل کرد و برای آنچه اعلام آمادگی کرده بود این اتفاق رخ داد‌.

او تاکید کرد: در تبصره ۱۸ نیز سهم خود را عمل کردیم و باز هم امادگی همکاری داریم.

نوبخت با بیان اینکه دلسوزی و دغذغه رئیس شورای شهر تهران برای خدمت بیشتر به شورا قابل تقدیر است افزود: ما در شهرهای دیگر از جمله تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان، البرز و کرج نیز این مشارکت را ادامه می‌دهیم و تا آخرین ریال تعهد خود را انجام خواهیم داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اختصاص ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارو تومان از سوی دولت برای همکاری با شهرداری‌ها، گفت: سهم تهران از این مبلغ متناسب با برنامه ای است که مدیران شهری ارائه خواهند داد و با اولویتی که این کلانشهر می خواهد انجام وظیفه خواهیم کرد.

او با بیان اینکه دولت روحانی به نام دولت ریلی نامیده شده است گفت: این می‌تواند صفتی برای فعالیت‌های دولت باشد. دولت از سال ۹۲ تاکنون دولت توانست مرکز استان همدان، مرکز استان کرمانشاه، مرکز استان آذربایجان عربی و رشت را به شبکه سراسرس وصل کند و امسال استان کردستان نیز به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

او ادامه داد: خط ریلی مثلث گردشگری اصفهان تا شیراز، اصفهان یزد را نیز کامل می کنیم و تا پایان دولت چابهار به زاهدان را وصل می کنیم و انشالله تا دهه فجر حدفاصل ایرانشهر، چابهار، خاش را نیز تکمیل خواهیم کرد.

او با بیان اینکه اینها گوشه هایی از فعالیت دولت ریلی است گفت: در این دوره حداقل ۱۹۰۰ کیلومتر ریل گذاری شده است که فقط ۲۰ درصد آن مربوط به امسال بود و این برازنده ملت بزرگ ایران است.

نوبخت افزود: تحریم را به تمسخر گرفتیم گرچه مزاحمت‌های زیادی برای مردم بزرگ ما ایجاد کرده اما در راستای توسعه و سازندگی پیش می رویم.

او افزود: شهرداری برای آنچه که در توسعه خط ۷ و خط ده نیاز دارد اعلام آمادگی می کنیم که به ما هزینه ها را اعلام کنند و مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که منظور شده را با اولویت به پروژه شما تخصیص خواهیم داد.

نوبخت گفت: هفته آینده نیز از کارخانه واگن سازی بازدید خواهم داشت و اگر سفارشی باید بدهیم اعلام آمادگی می‌کنیم و در راستای جهش تولید گام بر می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز