خبرگزاری کار ایران

درخواست بازنگری در طرح حذف یک درصد مالیات بر ارزش افزوده/انتقاد به واگذاری نظارت بر انتخابات شورای شهر به شورای نگهبان

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۸۱

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به طرح نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها گفت: با توجه به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتا ده کاندیدا دارد، این نهاد چگونه می خواهد به انتخاباتی مانند شوراها با نیم میلیون کاندیدا نظارت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شه تهران در نطق پیش از دستور در  دویست و سی چهامین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: طرح قانونی نظارت بر انتخابات کشور که مجلس نظارت بر آن را به یک کمیسیون هفت نفره واگذار کرده است و دبیرخانه آن نیز در شورای نگهبان تشکیل خواهد شد جای تامل دارد. در اصل ۹۹ قانون اساسی حوزه نظارت شورای نگهبان در انتخابات مشخص شده است با توجه به این که در زمان تدوین قانون اساسی این امر به این نهاد واگذار نشد.

او افزود: با توجه به نظارت شورای نگهبان  بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتا ده کاندیدا دارد، این نهاد  چگونه می خواهد به انتخاباتی مانند شوراها با نیم میلیون کاندیدا نظارت کند.

وی افزود: تعجب می‌کنم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر انتخابات شوراها که در اختیار مجلس شورای اسلامی است را می‌خواهند به شورای نگهبان واگذارکنند.

الویری گفت: طرح حذف یک درصد  مالیات ارزش افزوده  که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده باعث کاهش درآمدهای شهرداری‌ها خواهد شد که با توجه به بحران مالی شهرداری ها تقاضا دارم که در این طرح بازنگری شود.

وی گفت: همچنین لایحه درآمدهای پایدار که ثمره چهار دهه بررسی کارشناسی است و در مجلس و دولت تصویب شده، برای تایید به شورای محترم نگهبان فرستاده شد و باید این موضوع مورد اهمیت قرار گیرد که یک بدنه وسیع در سطح کشور از همین عوارض وضع شده در لایحه درآمدهای پایدار تامین می‌شود لذا انتظار داریم که مورد عنایت بیشتر قرارگیرد.

الویری افزود: در مورد طرح مجانی شدن برق اگر بخواهیم این طرح را اجرا کنیم باید بتوانیم منابع آن را تامین کنیم که هنوز محل تامین منابع مشخص نیست و همچنین این طرح مشترکین را به مصرف بیشتر تشویق می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز