خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

وقوع ۹ آتش‌سوزی در میانکاله طی سال جاری/ ۱۱ هکتار از عرصه‌های طبیعی در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۰۲۳

مدیر کل محیط زیست مازندران از وقوع ۹ آتش‌سوزی در میانکاله طی سال جاری خبر داد.

«حسین علی ابراهیمی کارنامی» مدیر کل محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد آتش‌سوزی روز قبل که در میانکاله اتفاق افتاده بود، گفت: آتش‌سوزی مهار شد، اما عمدتا این آتش سوزی‌ها منشا انسانی دارد و تشخیص اینکه عمدی و غیرعمدی باشد، کار بسیار سختی است و تا زمانی که متخلف دست گیر نشود، نمی‌توان به صورت قطعی در مورد آن اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: آتش سوزی از ۲ بامداد شروع شد و تا دیشب با کمک ارگان‌های مختلف که به کمک ما آمده بودند و نیروهای محیط‌زیست آتش سوزی کنترل شد، اما همچنان نیروها به دلیل اینکه رفتار حریق در منطقه متفاوت است و امکان دارد، هر لحظه با وزش باد منطقه به آتش کشیده شود، همچنان در منطقه حضور دارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آتش سوزی در ذخیرگاه زیستگاه میانکاله اتفاق افتاده، افزود: برای این که بررسی کنیم، چه مقدار خسارت به منطقه وارد شده، باید تحقیقات صورت گیرد و بعد از آن اطلاع رسانی خواهیم کرد، اما نیروها با کم‌ترین امکانات به خوبی آتش را کنترل کردند.

وی بیان کرد: با آتش سوزی روز قبل، در سال جدید ما ۹ آتش‌سوزی داشتیم که بررسی‌های ما نشان می‌دهد، این آتش سوزی‌ها منشا انسانی داشته است. از بین این آتش سوزی‌هایی که اتفاق افتاد، فقط توانستیم یک نفر که به او مظنون بودیم را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

ابراهیمی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۱ هکتار از عرصه‌های این منطقه آتش گرفته است که طبیعت خودش بخشی از آن را با رویش‌های مجدد جبران خواهد کرد، اما برای بقیه مناطق باید بازسازی‌های مثل کاشت نهال صورت گیرد، این موضوع برای تمام مناطقی که توسط آتش سوزی خسارت دیده قابل بیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز