خبرگزاری کار ایران

تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۹۱۳

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: به هر زوج فرهنگی ۱۶۰ میلیون تومان و به هر فرهنگی ۱۰۰ میلیون تومان بابت ساخت مسکن تسهیلات داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «گودرز کریمی‌فر» مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پخش زنده شبکه خبر درباره ارائه وام مسکن به فرهنگیان گفت: مبلغی تسهیلات برای زوجین فرهنگی در نظر گرفته شده که  پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به زوجین فرهنگی(زن و شوهر هر دو معلم) در کلانشهر تهران سقف ۱۶۰ میلیون تومان است.همچنین این تسهیلات و یا وام احداث مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها برای زوجین فرهنگی، ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

وی ادامه داد: اما پرداخت این تسهیلات برای فرهنگیانی که همسرشان غیرفرهنگی است در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد است.

کریمی‌فر درباره شرایط اخذ تسهیلات توضیح داد: این تسهیلات کم‌بهره به کلیه فرهنگیانی که پروانه ساخت به نامه خودشان باشد و مجوز از شهرداری دارند، تعلق می‌گیرد. همچنین تعاونی سراسر کشور در ۳۲ استان ۷۵۰ منطقه آموزشی هم می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وام خرید مسکن گفت: وام خرید مسکن در تهران ۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان ۵۰ میلیون و سایر مناطق کشور ۴۰ میلیون تومان است. علاوه بر این وام مسکن ما یک وام مرابحه داریم که با بازپرداخت ۵ ساله و کارمز ۱۲ درصد به همه فرهنگیان به مبلغ ۶۰ میلیون تومان داده خواهد شد و هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست. البته شرط آن، این است که فرد قبلا از این سرفصل استفاده نکرده باشد.

کریمی‌فرد گفت: میزان ۴ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن پیش‌بینی شده که بانک عامل آن بانک ملی و تمام شعب آن در سراسر کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز