خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از مدرسه کودکان کار ایران در جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۲۰

وزیر آموزش‌وپرورش با حضور در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران، از بخش‌های مختلف مجتمع خلاقیتی-مهارتی-آموزشی صبح رویش مدرسه کودکان کار ایران بازدید کرد.

 به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در راستای توجه به محرومان و قشرهای آسیب‌پذیر با حضور در محله دروازه غار در جنوب تهران از مدرسه تخصصی کودکان کار صبح رویش در منطقه 12 بازدید کرد.

در این بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی و مهارتی ویژه کودکان کار بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

شایان‌ذکر است؛ این مدرسه باهدف حمایت از کودکان کار ایجاد و با پشتیبانی و حمایت مردمی فعالیت می‌کند. این مدرسه با بیش از یک هزار و50 دانش‌آموز در محله دروازه غار تهران و در جوار پارک هرندی قرار دارد. بیش از 50 در صد دانش آموزان این مدرسه را اتباع خارجی تشکیل می‌دهد که 80 درصد این کودکان در دوره ابتدایی و20 درصد نیز در دوره متوسطه اول تحصیل می‌کنند.

 گفتنی است؛ واحد مددکاری، روانشناسی، صف مارپیچ، میز گفتگو و ... ازجمله واحدهای این مدرسه است همچنین عناوین؛ بازی کده‌ها، هنرکده، زیست‌کده، وطن‌کده، عددکده، عجب‌کده، ادب‌کده، ده‌کده، زنگ حال خوب، کلاس پیشرو، تابلوی دل نوشته، تابلوی شخصیت، کیف و کتاب مدرسه، زنگ آراستگی، زنگ هم‌سفرگی و پنجره گفتگو ... ازجمله مواردی است که بر درودیوار این مدرسه مهارتی و متفاوت حک‌ شده است. در این مدرسه برنامه‌ریزی ‌شده است تا دانش آموزان به‌جای قرار داشتن در کلاس‌های بی‌روح و ساکت در محیط‌هایی شاد و جذاب و آموزنده اوقات خود را بگذرانند.

یادآوری می‌شود؛ این مجتمع آموزشی غیردولتی به همت مردم و باهدف حمایت از کودکان کار ایجاد شده است و تاکنون 58 درصد کودکان مورد حمایت مردم قرار گرفته‌اند اما 42 درصد باقیمانده نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز