خبرگزاری کار ایران

افزایش تعداد بیماران بدحال در روزهای گذشته/مراجعه الگوهای سنی متفاوت به بیمارستان‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۳۵

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از افزایش بیماران بدحال کرونایی در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره آخرین آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران گفت: در تهران نیز آمارها رو به افزایش است و ما در روزهای اخیر شاهد  افزایش نگران کننده و تغییر الگوی بیماری در کلانشهر تهران هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد افرادی که به عنوان بیمار جدید کرونایی در بخش‌‌های عادی بستری شدند ۵۳۴ نفر است که نسبت به روزهای گذشته آمارها را اعلام می‌کردیم، این آمار یکی از بالاترین آمار اعلامی است همچنین ۸۹ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر از میان کسانی که به بخش‌های بهداشتی و درمانی ما به عنوان بیماران سرپایی مراجعه‌ کرده‌اند بالغ بر ۸.۵ درصد نیاز به بستری دارند.

زالی با بیان اینکه ۴۲۰ نفر نیز در این مدت ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: آمارها در تهران نشان دهنده افزایش مبتلایان جدید است و تعداد کسانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند نسبت به ۲۴ ساعت گذشته رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: در تهران کماکان شرایط بی ثبات، ناپایدار و نگران کننده‌ است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره ظرفیت بیمارستان‌‌های تهران برای پذیرش بیماران کرونایی گفت: طبیعتا بیمارستان‌ها در آمادگی کامل هستند اما ظرفیت ما نامحدود نیست و بالاخره ظرفیت درمانی ما در تهران یک حد قابل قبولی دارد و اگر بیش از ورودی مراجعه کنندگان، تعداد بیماران بستری افزایش پیدا کند طبیعتا همین ظرفیت می‌تواند ناکافی و غیرمکفی باشد.

زالی ادامه داد: تا الان با تلاش همکاران ما سعی شده است تا توازن منطقی بین میزان ورودی و میزان بستری ایجاد شده باشد. اما طبیعتا با افزایش آمار و تغییر در آمار ورودی‌های بیمارستانی ممکن است شرایط ما تغییر کند. ما در حال تجربه شرایط جدیدی از بیماری در تهران هستیم. هم تعداد بیماران بدحال در مجموع در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است و هم الگوهای سنی متفاوت از بیماران به بیمارستان‌‌ها مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی با معاونین درمانی دانشگاه ها و معاون درمان وزارت بهداشت مقرر شده است تا در ظرفیت بیمارستانها بهینه سازی شده و بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه ها نیز برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز