خبرگزاری کار ایران

تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای دورکاری گروه‌های پرخطر/ ساعت کاری ادارات تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۷۰۳

استاندار تهران با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای دورکاری گروه‌های پرخطر، گفت: ساعت کاری ادارات تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه اولین جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در استان تهران فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر از ده درصد ارزیابی شده است. بر همین اساس به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد دادیم که استفاده از ماسک را در حمل و نقل عمومی الزامی کنیم و تا آن زمان وزارت بهداشت آموزش‌های لازم برای استفاده دوبازه از ماسک را در دستور کار آموزشی خود قرار دهد و وزارت صمت نیز به دستور رئیس جمهور مکلف به تامین ماسک ارزان قیمت اقدام کند.

او ادامه داد: چرا که برای داشتن یک زندگی اقتصادی توام با کرونا اثر بخش‌ترین راه جلوگیری از انتقال چرخه بیولوژیکی ویروس رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و استفاده از ماسک است.

بندپی درخصوص بازگشت مجدد برخی محدودیت ها به ویژه در مترو و طرح ترافیک گفت: در مترو بیش از ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند و شهرداری نیز زمینه در دسترس قرار دادن این امکان را فراهم کرده است و بعید می دانم در این زمینه تجدیدنظر شود.

استاندار تهران درخصوص دستورالعمل‌های بازگشایی تالارها گفت: مخالف بازگشایی تالارها برای مراسم عروسی هستیم، اما برای سرو غذا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها فراهم است اگرچه که توصیه ما این است که مردم در خانه باشند و غذا را در منزل مصرف کنند.

بندپی درخصوص مدیریت مصرف برق گفت: باید وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی گراد قرار گیرد و اگر بشود دستگاه هایی که مولدهای تامین انرژی دارند از آن استفاده کنند و تصمیمی بگیریم که برای تمامی استان ها قابل اعمال باشد و آنرا به هیات دولت پیشنهاد می دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تغییر ساعت اداری به دلیل رشد مصرف برق خواهیم داشت یا خیر گفت: تغییر ساعت اداری نخواهیم داشت.

بندپی همچنین در اولین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: عملکرد بسیار خوبی را از همکارانمان شاهد بودیم و همه شرایط را فراهم کردند که در ارزیابی عملکرد براساس شاخص ها در بسیاری از حوزه ها رتبه ممتازی را کسب کنیم.

بندپی ادامه داد: ۱۰۳ هزار نفر اشتغال در سال گذشته ایجاد شد با وجود آنکه تعهد ما ۹۶ هزار شغل بوده است. همچنین در برقراری نظم و امنیت رتبه ممتاز داشتیم. در حوزه سیاسی انتخابات از رتبه ۲۷ به رتبه ۴ رسیدیم.در برقراری نظم و امنیت رتبه ممتاز را کسب کردیم.

او با بیان اینکه در بحث کرونا اقدام بسیار ارزشمندی شکل گرفت افزود: شکل گیری ستاد با حضور ۲۵ دستگاه اجرایی انجام شد. نگاه ما سلامت محور بود و

آموزش همگانی، نصب بنر و اقداماتی از این دست، شرایطی را فراهم کرد که تا امروز شاهد منطقه قرمز در استان نباشیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه کار طولانی در پیش داریم افزود: چرا که هنوز نه واکسن و نه داروی مشخصی وجود دارد و تا کنترل و حذف بیماری راه طولانی را در پیش رو داریم.

بندپی با بیان اینکه حفظ حساسیت ها، ندادن اطمینان کاذب به مردم و پرهیز از عادی سازیی مسائل و زندگی توام با معیشت کرونا را باید در دستور کار قرار دهیم تصریح کرد: سال سختی است و در استانی که خط فقر آن ۴ و نیم میلیون تومان است باید پیگیری ها، هدف گذاری ها بهتر و وظایف و تکالیف با جدیت بیشتری انجام شود.

بندپی با تاکید بر اینکه حفظ جان آحاد جامعه اولویت اول است افزود: باید پروتکل ها و رعایت بهداشت فردی را در ادارات اجرا کنیم و در این شرایط باید وضعیت و شرایطی را فراهم کنیم که همه فاصله گذاری اجتماعی و استعاده از ماسک را رعایت کنند.

استاندار تهران گفت: این یک تکلیف است به تمامی دستگاه های اداری و اجرایی که همان دقت و مراقبت و صیانتی را که در اوایل شیوع کرونا داشتند ادامه دهند.

بندپی با اشاره به اینکه باید الکترونیکی کردن واحدها در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: بخشنامه هایی که می شود برخی از دستگاه های اجرایی استانی درباره آن مقاومت می کنند. سلامت جسمی و اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته است و نباید اجازه دهیم سلامت روان ما نیز دچار مشکل شود. ما بخشنامه کردیم و تاکید شد شرایط دورکاری فراهم شود؛ اما برخی می گویند امکان دورکاری نداریم. آیا نمی توانید امکان آنرا فراهم کنید؟

او گفت: دستگاه اجرایی نباشد که عدم همکاری داشته باشد و شرایطی فراهم شود تا افراد آسیب پذیر و دارای بیماری های زمینه ای بتوانند اقدامات صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز