خبرگزاری کار ایران

تنها یک مرکز فرآوری خونی در پایتخت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۷۸

عضو شورای شهر تهران با اشاره به همکاری مدیریت شهری با مرکز اهدای خون بر لزوم استفاده از ظرفیت شورایاران و سراهای محله بمنظور فرهنگ‌سازی در حوزه اهدای خون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی،رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شهر تهران پس از استماع سخنان مدیر کل انتقال خون استان تهران در صحن شورای شهر تهران گفت: نزدیک ۳۰ درصد خون و فرآورده‌های خونی در تهران مصرف می شود و متاسفانه در شهری که یک سوم فرآورده‌های خونی را مصرف می شود باید گفت تنها یک مرکز برای فرآوری و تولید فرآورده های خونی وجود دارد که در خیابان وصال است و باید کاری برای تکثیر این مرکز انجام شود.

او افزود : در شرایط کرونا به دلیل باور غلط سبب کاهش جدی اهدا خون هستیم و بر مشکلات تهران افزوده است و نیاز است ارتباط خوبی میان مدیریت شهری و مرکز اهدای خون صورت بگیرد و از ظرفیت های شهرداری تهران استفاده شود.

فراهانی با اشاره به حضور حدود ۳۵۴ محله شهر تهران و شورایاران منتخب در تهران گفت: باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم. همچنین خوب است از ظرفیت سراهای محلات و فرهنگسراها و غیره نیز سود بریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش میانگین سنی اهدا کنندگان خون گفت: با توجه به اینکه هرم سنی کشور و تهران به سمت افزایش سن می رود و بیشتر اهدا کنندگان بالای ۵۰ سال سن دارند خطر این وجود دارد که غالب اهداکنندگان به سمت پیری بروند از این رو ضرورت ایجاد آموزش مستمر دیده می شود.

او با بیان اینکه در شرایط بحرانی پایتخت باید در حوزه فرآورده های خونی آمادگی وجود داشته باشد، افزود: بحران در کمین شهر تهران است و باید دید چه اندیشه ای برای تامین نیازهای خونی دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز