خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

بازگشایی روزبازارها پس از تعطیلات عیدفطر و استقرار نماینده وزارت بهداشت/ ون کافه‌ها اجازه فعالیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۷۱۰

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران گفت: با موافقت ستاد کرونای شهر تهران بعد از تعطیلات عید فطر روزبازارها بازگشایی خواهند شد.

"سید علی مفاخریان" مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران" در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص زمان بازگشایی روزبازارها در تهران گفت: از ستاد کرونای تهران درخواست کردیم که با توجه به تمهیدات و پروتکل های بهداشتی پیش بینی شده اجازه بازگشایی روزبازارها را بدهند و این ستاد موافقت خود را اعلام کرده است.

او ادامه داد: پروتکل رعایت موارد بهداشتی به زودی ابلاغ می شود و براساس آن مقرر شده است که نماینده ای از وزارت بهداشت در روزبازارها حضور داشته باشد تا اگر موارد بهداشتی رعایت نشود و باعث ایجاد آلودگی شود، تذکرات لازم را بدهند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در خصوص فعالیت ون کافه ها در سطح پایتخت با اشاره به اینکه آنها هنوز مجوز فعالیت از شورای شهر را ندارند، گفت: رسیدگی به این موضوع در حال انجام است و باید کمیته ای برنامه ریزی برای اخذ مجوز ون کافه ها را به اجرا برساند و هنوز مجوزی برای فعالیت آنها صادر نشده است. البته باید به این نکته توجه داشت که ادامه فعالیت آنها به شرایط کرونایی ربط ندارد، برای ون کافه ها ابتدا باید شیوه فعالیت و اخذ مجوز مشخص و تعیین تکلیف شوند.

مفاخریان تاکید کرد: ون کافه ها در حال حاضر تا اخذ مجوز از کمیته برنامه ریزی شورا اجازه فعالیت نخواهند داشت.

او همچنین در خصوص فعالیت و بازگشایی اغذیه فروشی های سی تیر و باب همایون گفت: باب همایون و سی تیر نیز در برنامه بازگشایی ها قرار دارند، اما بازگشایی آنها مشروط بر رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های بهداشتی است و باید از سوی ستاد کرونا اعلام شود که با رعایت چه موارد بهداشتی فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران درخصوص برنامه های نظارتی که برای بازگشایی این مشاغل و جلوگیری از هرگونه کارشکنی در عدم رعایت موارد بهداشتی درنظر گرفته شده است، گفت: در این مراکز کنترل های بهداشتی از جمله تب سنجی اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه این اماکن در فضای روباز قرار دارند، احتمالا  با مساله خیلی جدی مواجه نمی شوند. البته مقرر شده است روزبازارها قبل و بعد از آغاز به کار ضدعفونی شوند.

او تاکید کرد: فعالیت اغذیه فروشی ها نیز تحت نظارت وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مفاخریان در پاسخ به این سوال که آیا سقف تردد برای حضور در این اماکن در نظر گرفته خواهد شد؟ اظهار داشت: هر نوع اقدامی بستگی به پروتکلی دارد که وزارت بهداشت به ما ابلاغ خواهد کرد. ما پیشنهاد دادیم تا یک نماینده از وزارت بهداشت در روزبازارها مستقر شوند تا موارد بهداشتی و رعایت آن را به صورت مداوم رصد کرده و تذکر دهد. اینکه جمعیت وارد روزبازارها و یا منطقه سی تیر شود یا نه بستگی به میزان استقبال مردم دارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار  اعلام کرد که با توجه به موافقت ستاد استانی مقابله با کرونای تهران بعد از ایام تعطیلات عید فطر بازگشایی روزبازارها صورت خواهد گرفت، اما برای اغذیه فروشی های سی تیر و باب همایون منتظر مجوز وزارت بهداشت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز