خبرگزاری کار ایران

کمک های معیشتی به مردم منجر به قدرنشناسی از آنها نشود

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۵۵۸

رئیس شورای شهر تهران از سازمان خدمات اجتماعی و دستگاههای وابسته به مدیریت شهری که در حال ارائه کمک های معیشتی به افراد آسیب پذیر هستند درخواست کرد تا شان و کرامت انسانی، افرادی که مورد کمک قرار می گیرند را مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه قدر به معنای اندازه و حق هر موجودی است و شب قدر به معنای شناختن خود و دانستن قدر عمر و فرصتها و بازگشت به سوی خدا به معنای حق مطلق است گفت: یکی از بالاترین حقوق و با ارزش‌ترین قدرها در پیشگاه خداوند حق مردم و قدر مردم است و  ما بعنوان انسان و مسئول قدر دیگران را بدانیم و حقوق آنها را ادا کنیم.

او ضمن اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شرایط فعلی گفت: در شرایط فعلی که مشکلات معیشتی بخشی از جامعه ما را دچار اختلال در زندگی روزمره کرده است، ارائه کمک به همنوعان وهموطنان، اقدامی مفید و قابل ارزش است اما باید مراقبت کرد که ارائه این کمک‌ها، منجر به قدرناشناسی نسبت به مردم و هتک احترام به آنها نگردد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه به شخصیت و شان و کرامت انسانی، افرادی که مورد کمک قرار می گیرند، آسیب برسد، نقض غرض است و بیش از کمک کردن به معیشت آنها، معنویت وشخصیت آنها ضربه می خورد.

او گفت: سازمان خدمات اجتماعی و دستگاههای وابسته به مدیریت شهری که در حوزه کمک ها فعالند باید به این بعد توجه ویژه ای داشته باشند.

هاشمی همچنین با اشاره به مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اجرای عدالت اظهار داشت: ایشان همواره تاکید داشتند، عدالت واقعی در توزیع فقر نیست بلکه در توزیع ثروت ناشی از توسعه ورفاه عمومی در کشور است و نباید وضعیت کشور را به سمتی ببریم که هر روز تعداد بیشتری از مردمی که باید با عزت نفس و آّبروداری زندگی خود را تامین کنند، نیازمند کمک دیگران باشند و پدران ومادران با دریافت کمک از دیگران، جلوی فرزندانشان شرمنده گردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران رعایت قدر مردم و ادای حقوق مردم را بالاترین حقوق در اسلام و پیشگاه الهی دانست و ابراز امیدواری کرد که در انجام این وظیفه دشوار خداوند به همه ما توفیق دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز