خبرگزاری کار ایران

با همکاری شهرداری تهران انجام می‌شود؛

گسترش عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری تا سقف ۷۰ درصد در فضای مجازی

گسترش عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری تا سقف ۷۰ درصد در فضای مجازی

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران از همکاری فعالان فرهنگی هنری در اجرای پویش رونق اقتصاد فرهنگ و هنر که هم‌زمان با عید سعید فطر کلید می‌خورد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن فتاحی در نشست با فعالان پخش محصولات فرهنگی‌ هنری در فضای مجازی و فعالان صنفی این حوزه اظهار داشت: در شرایط کنونی که امکان برگزاری مراسم و همایش ها وجود ندارد، شهرداری تهران تلاش دارد زمینه همکاری و همگرایی بین بخش‌های مختلف تولید و توزیع محصولات فرهنگی و هنری در راستای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر را در شرایط کرونایی فراهم کند.

وی با اشاره به شرایط خاص پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر فضای کسب و کار اظهار کرد: اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در راستای وظایف خود در این حوزه، نقش تسهیلگری و آماده سازی بسترهای راه اندازی پویش رونق اقتصاد فرهنگ و هنر دارد. 

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران افزود: پویش‌ رونق اقتصاد فرهنگ و هنر که در بستر فضای مجازی، رونق بخش عرضه و تقاضای محصولات فرهنگی و هنری است و با هدف رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری و فراهم کردن امکان دسترسی آسان آحاد شهروندان به این محصولات، عملیاتی خواهد شد.

به گفته فتاحی، در همین راستا شهرداری تهران در نظر دارد ضمن کمک به ایجاد بستر مناسب و استاندارد در فضای مجازی، امکان حضور تولیدکنندگان این حوزه به منظور عرضه محصولات و خدمات فرهنگی، تسهیل در تامین محصولات فرهنگی مورد نیاز شهروندان در این ایام، گسترش چرخه عرضه و فروش محصولات و خدمات فرهنگی و هنری با حداکثر تخفیف (تا ۷۰ درصد بر اساس شرایط کسب و کار و اقتصاد هر یک از صنوف) و در نهایت امکان دستیابی آسان مصرف کنندگان به خدمات و محصولات فرهنگی را فراهم کند.

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با همگرایی تولید کنندگان آثار فرهنگی و هنری  و بخش‌های دولتی و عمومی و نیز فعالان پخش کالاها در فضای مجازی، این پویش همزمان با عید سعید فطر راه اندازی شود.

همچنین آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان با اشاره به سود محدود و حداقلی ناشی از عرضه کتاب توسط کتاب فروشان، اجرای طرح های فصلی را برای دستیابی به اهداف عنوان شده مناسب دانست و بر ضرورت برنامه ریزی و ترویج فرهنگ و سنت شایسته تهیه کتاب از کتاب فروشی ها برای حمایت از مشاغل و کارکنان این حوزه تاکید نمود.

در ادامه حسین پور مدیر عامل خانه کتاب نیز با بیان اجرای مناسب طرح فصلی کتاب ( فروش ۳۲ هزار عنوان کتاب) خواستار تداوم اجرای چنین طرح هایی با مشارکت شهرداری شد و آمادگی این مجموعه را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد. 

براساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست که با حضور مدیران عامل شهر کتاب آنلاین، دیجی کالا، فیدیبو، سینما تیکت، شبکه تلویزیونی تیوا، فیلم نت، بیپ تونز و همچنین مدیران اپلیکیشن های نوار، طاقچه، واوخوان و پیام رسان سروش پلاس، نمایندگانی از انجمن موسیقی ایران، انجمن خوشنویسان ایران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب ایران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد‌؛ حاضرین ضمن استقبال از طرح شهرداری تهران و بیان پیشنهادات، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز