خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

ساخت بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیرین در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۶۹

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش تاثیرگذار خیرین در ساخت بناهای آموزشی گفت: در فعالیت بیش از ۲ دهه خیرین، بالغ بر ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت این نیک‌اندیشان ساخته شد.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر با حضور در شبکه یک سیما ضمن اشاره به اینکه تعطیلی مدارس فرصتی برای تعمیر جزئی و اساسی آنها توسط خیرین مدرسه ساز ایجاد کرده است، اظهار کرد: این تعمیرات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود همچنین پروژه های در دست احداث هم با سرعت خوبی در حال اجراست.

وی با اشاره به روند ساخت و ساز مدارس گفت: منابع مدرسه سازی متنوع است و شامل اعتبارات از محل ملی، استانی (اعتبارات دولتی) و خیرین مدرسه ساز است و تشکل قوی به نام جامعه خیرین مدرسه ساز در کنارمان داریم که عمری بیش از ۲دهه دارد و در کنار دولت به مدرسه سازی پرداخت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را احداث و تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان ها داده است و میانگین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده ۲۰درصد مدارس کشور می باشد.

رشد هفت برابری اعتبارات دولتی مدرسه‌سازی در سال های اخیر

رخشانی مهر با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در شرایط فعلی5.2متر مربع و سرانه مطلوب8.4متر مربع تخمین زده است، تصریح کرد: باید ۳متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم در عین حال ۱۰استان کشور کمتر از سرانه فضای آموزشی برخوردار هستند و باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فضاهای آموزشی ساخته شده طی سال های اخیر،  فضاهای مقاوم با معماری دارای هویت ایرانی اسلامی هستند. در دولت اخیر به موضوع مدرسه سازی توجه شد به طوری که اعتبارات در سال ۹۶، ۸۰۰میلیارد تومان بود که ۵۰درصد آن محقق شد و این رقم برای ۹۹به بیش از ۶هزار میلیارد تومان رسیده است علاوه بر آن سال گذشته شاهد هزار و ۵۰۰تعهد از سوی خیرین مدرسه ساز بودیم.

ساخت 150 سالن ورزشی برای دانش آموزان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که خیرین صرفا افراد متمول نیستند بلکه گاهی افرادی با درآمد متوسط در مدرسه سازی مشارکت کردند، اخیرا در سیستان و بلوچستان مادری از استان البرز ۲۱النگوی خود را برای مدرسه سازی اهدا کرد و خیر دیگری مبلغ ۲/۵میلیارد تومان این النگوها را خریداری کرد و این مبلغ را برای مدرسه سازی هزینه خواهد کرد همچنین این النگوها را هم به موزه خیرین مدرسه ساز اهدا می کند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه آیین نامه هایی برای ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی داریم، تصریح کرد: سال گذشته ۱۸استخر ورزشی را تحویل آموزش و پرورش استان ها دادیم همچنین ۱۵۰سالن ورزشی به طور مستقل به دانش آموزان اختصاص یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: در مدارس با جمعیت دانش آموزی بالا، داشتن سالن ورزشی ضرورت دارد همچنین در مدارس دخترانه بر داشتن سالن ورزشی سرپوشیده تاکید دارند، بر همین اساس سال ۹۸ساخت هزار زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز