خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی منابع آموزش و پرورش:

مذاکره برای تولید تبلت‌های دانش‌آموزی/ برای ارائه سیم کارت به دانش آموزان مشکلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۰۲

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در خصوص سیم کارت‌های دانش آموزی گفت: وزارت ارتباطات در حال بررسی این مسئله است و از لحاظ تولید و ارائه سیم‌کارت مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در برنامه زنده شبکه یک سیما درباره اقدامات هفته معلم اظهار داشت: ما هر سال هفته معلم را به صورت نمادین از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌کردیم معلم‌ها وظیفه عرصه آموزش را در سراسر کشور در همه مقاطع به عهده دارند. امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که داریم معلمان ما نیز در جبهه‌های جهاد آموزشی ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: امسال برنامه هفته معلم را با شعار شهید مطهری اسوه معلمی شروع کردیم. رهبر معظم انقلاب نیز پیام مهم و با ارزشی را با یک کلید واژه مهم با تاکید بر علم نافع ابلاغ کردند. علم نافع تلاش شده در همه ابعاد آموزشی لحاظ شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: تاکید ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت معلمان است از این رو همه برنامه‌های ما از طریق ویدیو کنفرانس به صورت مجازی متمرکز شده است تا بتوانیم سلامت آنها را تامین کنیم. 

الهیار ترکمن درباره سامانه شاد توضیح داد: کشورمان گسترده‌ است و در این پهنه گسترده پوشش تحصیلی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش است. در این شرایط وزارت آموزش و پرورش به آموزش مجازی ورود کرد تا بتواند کل کشور را پوشش دهد. این شبکه مراحل اول استقرار خودش را طی می‌کند و ما در گام‌های اولیه با مشکلات متعددی روبرو هستیم. در چند روز اول استفاده از شبکه شاد حدود ۲ میلیارد پیام در این برنامه جابجا شد.

وی اشاره کرد: ما در کارگروه ویژه که توسط وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد در حال بررسی مشکلات شبکه شاد هستیم. در مناطقی که اینترنت نداریم از شبکه‌های استانی و محلی استفاده می‌کنیم. معلمین ما امسال جلوه‌های خاصی از شغل خود را ایفا کردند که شاهد آن هم بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چند نفر از دانش آموزان به سامانه شاد دسترسی دارند؟ گفت:  پیش بینی من این است که بیش از ۸۵ درصد از دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند اما یک بازه زمانی را در نظر داریم که این اتفاق باید طی آن بازه زمانی رخ بدهد. 

وی درباره تأمین گوشی هوشمند برای خانواده‌هایی که نیازمند هستند، گفت: این مشکلی است که باید در یک بازه میان مدت حل و فصل شود و در یک بازه زمانی کوتاه مدت نمی‌توانیم خیلی ورود کنیم. صحبت‌های زیادی با وزارت ارتباطات مطرح شده تا بتوانیم تبلت‌های دانش‌آموزی را ساخت و تولید کنیم. تلاش داریم تا بتوانیم تبلت‌های دانش‌آموزی را توسعه دهیم که فقط برای ارتباط با شبکه‌های آموزشی باشد تا حتی پس از کرونا هم بتوانیم از آنها بهره ببریم. 

الهیار ترکمن افزود: ما به معلمان کشور رتبه ۱۰۰ را می‌دهیم زیرا حضورشان در این مدت به قدری پررنگ بود که قابل تقدیر است. 

وی در خصوص سیم کارت های دانش آموزی گفت: وزارت ارتباطات در حال بررسی این مسئله است و از لحاظ تولید و ارائه سیم‌کارت مشکلی وجود ندارد.اگر ما از لحاظ ابزار مانند تبلت و گوشی تلفن همراه خیالمان راحت باشد که دانش‌آموزان می‌توانند ابزار لازم را در اختیار داشته باشند می‌توانیم سیم کارت‌ها را هم تهیه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره اخذ شهریه مدارس غیردولتی از والدین دانش آموزان گفت: اگر طبق مجوز ستاد مقابله با کرونا شروع سال تحصیلی در مهر ماه باشد قطعاً باید روال ثبت نام در همان شیوه‌ای که بود انجام شود و مدارس متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند، شهریه بگیرند. این مساله اکنون از سوی سازمان مدارس غیردولتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اللهیار ترکمن در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش چیست؟ گفت: برنامه‌های اجرایی ما طبق سیاست‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های سند تحول بنیادین است. آموزش و پرورش تمام قد در اختیار والدین و دنش‌آموزان است تا بتواند خواسته‌های آینده سازان کشور را تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز