خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات پیشگیری از کرونا در میان معتادان متجاهر و مراکز کاهش آسیب/تقدیر سازمان ملل از اقدامات سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۱۳۵

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اقدامات پیشگیرانه از کرونا در میان معتادان متجاهر و مراکز کاهش آسیب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رضازاده (معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور) درباره خدمات ارائه شده به معتادان متجاهر گفت: سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع کرونا در معتادان از ابتدای شیوع بیماری در کشور در مراکز درمانی و کاهش آسیب اقدامات بسیاری انجام داده و همین امر باعث شده تا تعداد مبتلایان چه در میان معتادان خیابانی و چه در میان معتادان مقیم در مراکز بسیار کم باشد. 

وی با بیان اینکه این اقدامات با حمایت سازمان ملل انجام شده است، ادامه داد: از طرف سازمان ملل نیز از اقدامات سازمان بهزیستی در جمهوری اسلامی تقدیر شده است و اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی نیز در سازمان ملل منتشر شده است. این اقدام سازمان ملل باعث مباهات ما است و نشان می دهد ما علاوه بر مردم عادی به معتادان و کارتن خواب ها نیز توجه داشته ایم. در حالی که برخی از کشورهای پیشرفته نتوانسته اند به معلولان و سالمندان خود رسیدگی کنند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در این زمینه تصریح کرد: بلافاصله پس از شیوع کرونا در کشور دستورالعمل لازم برای برخورد با افراد مشکوک اعلام شد و مراکز از پذیرش افراد جدید منع شده و به همه مراکز مواد ضدعفونی کننده و آموزش های لازم ارائه شده است.

رضازاده درباره اقدامات انجام شده در حوزه کاهش آسیب برای معتادان حاضر در خیابان خاطرنشان کرد: با ۲۵۸ مرکز روزانه و شبانه بالغ بر ۲۵۰ تیم سیار بیش از ۳۲۰۰ محله پرخطر شناسایی شده و علاوه بر اینکه در مراکز روزانه و شبانه پذیرای این افراد بودیم و همچنین علاوه بر خدمات کاهش آسیب به این افراد که شامل ارائه سوزن و سرنگ یکبار مصرف و ارائه آموزش های لازم برای اعتیاد کم خطرتر است؛ آموزش های پیشگیری از کرونا را نیز به آنها ارائه داده و مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش نیز در اختیار آنها قرار داده ایم.

وی ادامه داد: همچنین غربالگری علامتی و تب سنجی را انجام شده است و تیمهای ما به این ۳۲۷۰ محله پرخطر مراجعه کرده و به افرادی که در پاتوق ها بودند آموزش های لازم به همراه  موادضدعفونی کننده به آنها داده شده است. این افراد نیز غربالگری و تب سنجی شده اند و اگر کسی علامت داشت با مرکز درمانی تماس گرفته شده و تا زمان مراجعه کادر درمان نیروهای ما حضور داشتند. 

امعاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اگر این اقدامات انجام نمی شد پیش بینی می کردیم با توجه به حضور تجمعی این افراد درکنار هم و مصرف مواد تعداد بسیاری از این افراد بیمار شوند اما خوشبختانه شاهد هستیم که تعداد بالایی از این افراد بیمار نشده اند و تعداد بسیار کمی از این افراد در این حوزه مبتلا به بیماری کرونا شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز