خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری حضوری امتحانات نیازمند راه‌اندازی خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی است/ بازگشایی خوابگاه‌ها منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کروناست

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۷۷

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری حضوری امتحانات را نیازمند راه‌اندازی خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی عنوان کرد.

«سیدمحمدحسین کریمیان» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نحوه برگزاری آزمون‌ها و امتحانات در دانشگاه امیرکبیر گفت: تفاوت دانشگاه با مدرسه این است که ما از شهرستان‌های سراسر کشور دانشجو داریم و دانشجوهایمان در شهرستان‌ هستند. اگر همه دانشجویان ساکن تهران بودند، هیچ دانشگاهی برای برگزاری امتحانات مشکلی نداشت و دانشجویان صبح‌ها با رعایت فاصله اجتماعی امتحان می‌دادند و به خانه می‌رفتند.

وی جمع شدن دانشجویان در خوابگاه را یک مشکل قلمداد کرد و گفت: ما برای برگزاری امتحانات حضوری  دانشجویان در محل دانشگاه مشکلی نداریم، بلکه مشکل ما خوابگاه‌ها هستند.اگر بخواهیم امتحانات را حضوی برگزار کنیم باید دانشجویان را به خوابگاه بیاوریم؛ زمانی که دانشجویان به خوابگاه بیایند، شبانه‌روز در خوابگاه خواهند بود که موجب بروز مشکلات ناشی از شیوع کرونا خواهد شد، زیرا دانشجویان 5، 6 نفری در یک اتاق هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: بنابراین امتحان حضوری بیشتر به مساله حضور دانشجویان خوابگاهی بستگی دارد.به عنوان مثال کنکور سراسری یک روز است و در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و به این صورت است که هر شخص در شهر خود آزمون می‌دهد و در همان یک روز مسائل بهداشتی را رعایت می‌کند و افرد از شهرهای دیگر در محل آزمون حاضر نمی‌شوند، در حالی که برگزاری امتحانات دانشگاهی به این صورت نیست.

وی بیان کرد: بنابراین هر دانشگاهی که در برگزاری امتحانات حضوری شک دارد یا در حال انتخاب کردن روش امتحان است، در واقع در حوزه خوابگاه‌ها مساله دارد. حضور در خوابگاه‌ها هم زمانی اتفاق خواهد افتاد که ستاد مقابله با کرونا به ما مجوز بدهد و تاکنون هم مجوزی در این زمینه ارائه نشده و البته این کار هم بعید است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از عید فطر گفت:  این تصمیم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد که فقط برای رزیدنت‌ها هم بوده است. در دانشگاه علوم پزشکی مدتی دروس آموزشی درس داده می‌شود و بعد از آن دانشجو برای فراگیری دروس عملی وارد بیمارستان می‌شود. بنابراین شاید دانشگاه علوم پزشکی بخواهد برای انترن‌ها و ریزدنت‌ها این کار را انجام دهد، ولی برای بخش آموزشی که باید دانشجویان در کلاس درس حاضر باشند، اینطور نیست و چنین چیزی به صورت جدی ابلاغ نشده است.

کریمیان همچنین در خصوص کاهش ظرفیت حضور داوطلبان کنکور سراسری در دانشگاه امیرکبیر برای شرکت در آزمون گفت: ما خودمان هر سال از نظر مکانی، پذیرای 5 هزار داوطلب در کنکور بودیم که امسال این میزان را به 2500 نفر رساندیم تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز