خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد:

ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۰۷

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با توضیح درباره طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی گفت: در صورت تخصیص کامل منابع و اعتبارات در سال ۹۹ می‌توانیم ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حجت‌الله عبدالملکی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره فعالیت واحدهای اشتغال کارآفرینی کمیته گفت: با شروع بیماری کرونا در کشور صدها واحد تغییر کاربری داد و تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قلم انواع اقلام بهداشتی اعم از ماسک، گان، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تولید شده است. همچنین روزانه ۶۵۰ هزار قلم انواع کالاهای مورد نیاز در این کارگاه‌ها در حال تولید است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ با کمک شبکه بانکی توانستیم ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم و ۴۰.۹ درصد از کل اشتغال کشور برعهده کمیته امداد بوده است یعنی از ۴۳۰ هزار شغل ایجاد شده در سال ۹۸ ، ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ مورد توسط کمیته امداد ایجاد شده است. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی توانسته است در طول سه ساله برنامه ششم یعنی از سال ۹۶ تا ۹۸ حدود ۴۹۵ هزار فرصت شعلی را ایجاد کند در حالی که براساس برنامه تکلیف ما در این بازه زمانی ایجاد ۳۵۰ هزار فرصت شغلی بوده است، ما امیدواریم بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه حداکثر دو برابر تکلیف‌مان اشتغال ایجاد کنیم. 

عبدالملکی با بیان اینکه ما توانستیم یک رکورد جدید ثبت کنیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۰ تا ۹۶ به طور متوسط توانستیم ۲۰ درصد اشتغال ایجاد کنیم در سال ۹۷، این میزان به ۳۰ درصد رسیده و در سال ۹۸ این رقم رشد ۴۰.۹ درصدی داشته است. 

وی با اشاره به کل منابعی که برای ایجاد اشتغال در سال ۹۸ اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در سال ۹۸ مبلغ ۴۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در نظر گرفته شده است که ۲۸۵۳ میلیارد تومان با همکاری شبکه بانکی بوده است، هزار و ۳۰۰ میلیارد از قانون اشتغال عشایر و ۳۵۲ میلیارد از صندوق امداد ولایت و ۲۱۱ میلیارد تومان از سایر منابع هدف‌زایی و استانی تامین شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات یکی از هفت حلقه اصلی برنامه اشتغال کمیته امداد امام خمینی است، گفت: مهمترین اقدام ما هیات‌های راهبری شغلی است که تاکنون ۲۳۰ هزار مشاوره شغلی و ۱۵۲ هزار آموزش کسب وکار از طریق این هیاتهای راهبری شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به طرح های اشتغال امداد گفت: در طرح های مددجویی اشتغال امداد تاکنون ۱۲۷۰ راس گاو سنگین، ۵.۵ میلیون گاو سبک، در حوزه گوشت سفید ۱۰۰۰ طرح ماهیان گرمابی و سردابی و ۱۱ هزار طرح پرورش طیورتولید شده است همچنین ۱۳۰ هزار مترمربع فرش بافته شده است. ما همچنین از همکاری ۱۳۲۰ نفر از کارآفرینان بهره مند شویم که ۲۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: ما امیدواریم در سال ۹۹ بتوانیم ۱۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق راهبری شغلی ایجاد کنیم و بتوانیم با تخصیص ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به شرط همکاری صددرصدی منابع بانکی ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم و امیدواریم با همکاری کامل شبکه بانکی این اتفاق بیفتد. در سال گذشته نیز  ۸۷ درصد از منابع ما پرداخت شد و اگر ۱۳ درصد یعنی هزار و ۹۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات ما پرداخت می شد می توانستیم ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۸ نیز ایجاد کنیم. 

وی تاکید کرد: طرح های اشتغال کمیته امداد تحت نظارت ۳ تا ۵ ساله هستند و این مشاوره ها و نظارت های فنی باعث شده است پایداری طرح های اشتغال امداد به میزان معناداری از طرح های اشتغال کشور بالاتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز