خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

تدوین پروتکل حمایتی برای مهدهای کودک

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۲۹۹

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین پروتکل حمایتی در خصوص وضعیت مهدهای کودک خبر داد و گفت: با این وجود نگران تعطیلی و بیکاری ۱۰۰ هزار مربی در مهدها هستیم.

به گزارش ایلنا، حبیب اله فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد وضعیت مهدهای کودک در گفت وگوی شبکه خبر گفت: مهدهای کودک تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و جز مشاغلی هستتد که خیلی متاثر شدند و در مصوبات نیز جز مشاغل اسیب دیده هستند و حمایتهای لازم برایشان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پرداخت شهریه مهدهای کودک توسط والدین ادامه داد: بسیاری از مهدها تا ۸۰ درصد شهریه ها را ماهانه دریافت می کنند و طبق قراردادی که با والدین دارند پرداختها انجام می شود و براساس این قرارداد اگر ماهانه یا فصلی شهریه پرداخت می شده باید طبق ان عمل شود و در فروردین و اردیبهشت که کودکان در مهدها نیستند شهریه ای نباید دریافت شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: برخی از مهدها برای ارایه خدمات در فضای مجازی و در صورت توافق باخانواده ها دریافتهایی دارند که این امر به دلیل توافق انجام شده مشکلی ندارد اما انچه سندیت برای ما دارد قراردادی است که بین خانواده ها و مهدها بستهشده است.

فرید درباره عدم بازگشت شهریه به خانواده ها افزود: بسیار اندکند مهدهایی که سالانه هزینه را دریافت کرده باشند اما با این وجود پروتکلی در این هفته ابلاغ می کنیم. چنانچه موارد این چنینی وجود داشته باشد خانواده ها می توانند با بهزیستی استان خود در ارتباط باشند.

وی با بیان اینکه برخی مربیان مهدها نیز گله داشته اند که در این مدت حقوقی به آنها داده نشده، خاطرنشان کرد: مهدها جز مشاغل اسیب دیده هستند و بیمه بیکاری نیز شامل حال انها شده و سایر حمایتها نیز شاملشان می شود. مدارس غیرانتفاعی بصورت سالانه قرارداد دارند اما مهدها ماهانه شهریه را می گیرند و این یک چالش اساسی در زمینه مهدها است که وجود دارد و نگرانیم تعداد زیادی از مهد ها  بسته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیکار شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور درباره مهدهای زیرزمینی که در این شرایط فعالیت می کنند، گفت: سیاست سازمان این است همه مهدها باید از مصوبات ستاد کرونا تبعیت کنند اما ممکن است تعدادی از مهدهای غیرمجاز که از بهزیستی مجوز ندارند همچنان باز باشند که در صورت لزوم باید توسط خانواده ها و از سوی مسولان مربوطه به ستاد کرونا گزارش شود چراکه ممکن است منجر به شیوع بیشتر کرونا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز