خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

اظهارنظرهای اخیر درباره پرونده‌های ارزی از روی بی‌اطلاعی است/ توقیف اموال ۸۹۰ شرکت و تاجر

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۰۲

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اظهارنظرهایی که طی روزهای گذشته در خصوص پرونده‌های ارزی صورت گرفته از روی بی‌اطلاعی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود اعلام کرد: طرح های ویژه ای برای نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان آغاز شده است. نظارت بر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی درباره خریدهای اینترنتی نیز گفت: این روزها بیشتر خریدهای مردم به سمت خریدهای اینترنتی سوق داده شده است. اما متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم حقوق مصرف کننده از سوی فروشگاه اینترنتی رعایت نمی شود. به طور مثال یکی از فروشگاههای معتبر اینترنتی پس از اخذ مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بعد از  ۱۴ روز از ثبت سفارش کالا اعلام کرده است این کالا در انبار این فروشگاه موجود نیست در حالی که قبلا اعلام کرده بود این کالا موجود است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تاکیدکرد: از مردم می خواهیم از فروشگاههای معتبر اینترنتی خرید کنند و پرداخت بعد از رویت کالا باشد. شرکت های توزیع کننده، تامین کننده موظف به مرجوع کردن کالاهایی هستند که برای شما می فرستند. این شرکت ها موظفند کالا را با هزینه خود پس بگیرند همچنین دقت داشته باشید که مصداق واقعی این واحد صنفی را در فضای واقعی وجود داشته باشد تا در بحث خریدهای اینترنتی به مشکل مواجه نشوید.

رایگانی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی از سال ۱۳۹۶ درگیر پرونده های ارزی است. در روزهای گذشته اظهارنظرهایی در خصوص ارزهای دولتی شده است که بخشی از این اظهارنظرها ناشی از بی اطلاعی بوده است. براساس ماده ۱۰ و ۱۱ تعزیرات حکومتی تکلیف و نحوه رسیدگی به پرونده های ارزی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار داده شده است. در همین زمینه کمیته ای شکل گرفته که روند بررسی به این پرونده ها به صورت هفتگی رصد می شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به  آمار ارزها و جرایم مسترد شده به سیستم بانکی، گفت: در سال ۹۸ مقدار ۸۸۹ هزار و ۴۰۰ پوند، ۴ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۰۱ درهم، ۱۸۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۹ دلار، ۶۶۹ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۹۲ روبل، ۴۱۷ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶ روپیه، ۴۷۴ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۸۳ لیر، ۶۷ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۱ هزار و ۴۵۸ ون کره جنوبی، ۹۴ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۴۸۰ ین ژاپن، ۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۸۹۴ یوان چین، ۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۹۶ یورو، ۲۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۵۳۹ کرون و ۱۴ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۸۵ فرانک جمعا به ارزش ۱۳۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان از شرکت های متخلف به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی وصول شده است.

رایگانی گفت: همچنین یک هزار و ۳۱۰ شرکت و تاجر در این بازه زمانی مسدودالحساب و ممنوع المعامله شده اند و ۸۹۰ شرکت و تاجر نیز اموالشان توقیف شده است. همچنین یک هزار و ۲۸۵ شرکت به تعلیق و یا ابطال کارت بازرگانی محکوم شدند و ۱۴ نفر از مدیران عامل، مسئولین و یا تجار نیز حبس شده اند.

 وی در مورد آمار عملکرد شعب رسیدگی گقت: تعداد ۳۹ هزار و ۴۲۹ پرونده در فروردین ماه سال جاری تشکیل شده است و متخلفان در مجموع به پرداخت ۱۴۸ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند که تعداد ۳۳ هزار و ۲۰۶ پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۴ هزار و ۷۶۳ قاچاق کالا و ارز و یک هزار و ۴۶۰ بهداشت و درمان بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با ارائه گزارش آمار عملکرد واحدهای گشت سیار این سازمان گفت: تعداد ۴ هزار و ۸۷۱ تیم گشت مشترک ۲۹ هزار و ۱۲۱ واحد بازرسی انجام شده و ۶ هزار و ۹۲۷ واحد دارای تخلف شناسایی شدند. همچنین در بازرسی ها ۱۴ هزار و ۲۲۹ واحد نیز تخلفی نداشتند و با توجه به رویکرد این سازمان در پیشگیری از وقوع تخلفات ۷ هزار و ۹۵۵ واحد با دریافت تذکر نسبت به اصلاح تخلف خود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۵ هزار و ۱۷۷ پرونده در گشت های مشترک برای متخلفان تشکیل و متخلفان ۸۴ میلیارد ریال جریمه شدند، تصریح کرد: بیشترین تعداد پرونده های متشکله مربوط به استان فارس، تهران، خراسان رضوی و قزوین و کمترین پرونده ها مربوط به استان های کرمانشاه، زنجان و بوشهر است. همچنین در این بازه زمانی، ۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۱۱ ماسک، ۴۸۷ هزار و ۹۸ لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده و ۷۵ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۶۳ دستکش یکبار مصرف و ۶۸ هزار و ۵۵۳ روپوش بیمارستانی کشف و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی همچنین درباره پرونده های استانی تصریح کرد: در استان اصفهان پرونده تخلف رییس یک بیمارستان دولتی به اتهام اخذ وجوه اضافی از بیماران بابت حق العمل جراحی به منظور سودجویی با گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، در شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و با عنایت به بررسی به عمل آمده و دفاعیات غیرموجه متهم و نهایتا تایید کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخلف برای شعبه محرز و در مرحله بدوی، رییس بیمارستان متخلف به پرداخت یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت و استرداد مبالغ اضافی دریافتی به شاکیان محکوم شد.

‌سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در استان البرز نیز در پی دستورات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ، مبنی بر رصد و پایش ویژه فضای مجازی و برخورد با سودجویان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی شبکه ای از دلالان که در فضای مجازی اقدام به فروش ماسکهای n۹۵ و محلول ضدعفونی می نموداند با اقدامات فنی و تلاش چند روزه ناظرین ویژه اقتصادی شناسایی و با هماهنگی صورت گرفته و کسب تکلیف قضایی از مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز، در مرحله اول بیش از ۱۰ هزار ماسک فیلتردار و ۱۲۰ لیتر محلول ضدعفونی کشف و ضبط و در اعترافات بعدی متهمان با کسب نیابت قضایی به ۲ انبار و محل تولید این ماسکها در تهران اعزام و در معیت جانشین کل گشتهای سیار تعزیرات حکومتی کشور به محل وارد شده که طی بازرسی ها مقدار بیش از ۵۰۰ هزار ماسک فیلتردار تقلبی دست ساز آماده عرضه به بازار و مقدار بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در حال تولید در کارگاههای غیرمجاز و فاقد مجوزهای اولیه بهداشتی کشف شد.

رایگانی با اشاره به پرونده های تشکیل شده در استان تهران گفت: با شکایت دانشگاه علوم پزشکی از یک شرکت فروش اقلام پزشکی  و طبی، پرونده تخلف برای رسیدگی به این اداره کل ارسال شد وبه شعبه ۱۳ بدوی- تخصصی تعزیرات حکومتی ارجاع و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متصدی شرکت موصوف به مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ هزار ریال حدودا جریمه نقدی محکوم شد.

وی ادامه داد در استان خراسان رضوی براساس گزارش مأمورین پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  در راستای کنترل و بازدید انبارهای سطح شهر از یک انبار تعداد ۱۳۸۰ کیسه ۵۰ کیلوگرمی نخود سبز به مارک های chich peas  و maiga   محصول کشور تانزانیا کشف که در این راستا پرونده تعزیراتی تشکیل و به شعبه چهارم  ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ارجاع که درحال رسیدگی می باشد .

وی با بیان اینکه در استان سمنان پلمپ خط تولید یک کارخانه مواد ضد عفونی کننده به ظن تقلب صورت گرفته است، گفت: در استان فارس همچنین با بالا رفتن قیمت میوه طی روزهای اخیر، گشت های نظارتی تعزیرات حکومتی با مکاری بازرسین سازمان صمت بطور مداوم از میادین میوه و تره بار و همچنین سردخانه ها انجام می شود. در این راستا و طی بازرسی انجام شده از یک سردخانه واقع در شهر شیراز، بیش از ۲۵ تن لیمو به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد که به قصد گرانفروشی و سودجویی اخفاء و از عرضه آن در بازار امتناع شده بود. دستور فروش لیموها در میادین میوه و تره بار به نرخ عادله صادر شده و برای این سردخانه نیز تشکیل پرونده شده و جهت رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات احتکار ارجاع شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره آخرین وضعیت استخدامی‌های تعزیرات گفت: حداقل تا اوایل خرداد پذیرفته شدگان به کار گرفته می شوند. 

رایگانی درباره افزایش قیمت نان گفت: طبق اعلام دولت نباید افزایش قیمتی در نان داشته باشیم و اگر شهروندان مصداق فروش اجباری با قیمت بالا را مشاهده کردند به سامانه تعزیرات اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام دولت افزایش نرخ آرد نانوایی‌های آزادپز وجود ندارد، گفت: با آغاز طرح ماه مبارک رمضان نظارت ویژه بر اقلام عمومی و تنظیم بازار انجام خواهد شد.

رایگانی افزود: بعد از سهمیه بندی بنزین در سازمان تعزیرات اعلام آمادگی کردیم که تخلفات پمپ بنزین‌ها را با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی رسیدگی کنیم.

رایگانی همچنین درباره اعلام اسامی مختلفان لیموترش بیان کرد: رئیس بارفروشان تهران اعلام کرد که اسم ۵ نفر از متخلفین لیمو ترش و لیمو شیرین به قوه قضاییه اعلام شده است، اما بعد از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد در تاریخ ۲۱ فروردین ماه رونوشتی به سازمان تعزیرات ارسال شده است که در آن نرخ نامه برخ ۸ تا ۱۱ لیمو ترش و لیمو شیرین درج شده است و اسم و ادرسی از متخلفین نیست.

او گفت: تا روز گذشته قوه قضاییه اعلام کرده بود که هیچ اسمی از متخلفین به این ارگان نیز ارائه نشده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در جهرم استان فارس با همکاری مراجع اطلاعاتی و سپاه ۱۲۰۰ تن لیموشیرین احتکار شده کشف شد که در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار شهر‌ها و در بازار‌های اصلی توزیع شد، تا مستقیم دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز