خبرگزاری کار ایران

در گفت‌‎وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح درباره شرایط امتحانات در مناطق محروم/ کرونا تاثیری در ترک تحصیل دانش‌آموزانِ دختر در روستاهای کم‌برخوردار نداشته است

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۷۷۵

مشاور امور زنان و خانواده وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط تحصیل دختران مناطق محروم به علت عدم امکانات آموزش مجازی گفت: این مساله یک بحران مساوی میان همه دانشآموزان است و سعی شده یک سری بسته‌های آموزشی مکتوب به دست دانش‌آموزان این مناطق برسد.

«فرحناز مینایی‌پور» مشاور امور زنان و خانواده وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به اینترنت، موبایل، تبلت آیا بحث ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار  شدت یافته است؟ گفت: در مناطق کمتر برخوردار مشکل عدم دسترسی به اینترنت مشکل همه است و فرقی برای دختر و پسر ندارد.

وی ادامه داد: سعی شده یک سری بسته‌های آموزشی مکتوب به دست دانش‌آموزان مناطق محروم برسد که قطعا در خصوص توزیع این منابع هیچ تفاوتی میان دختر و پسر وجود ندارد  و به شکل یکسان به دست آنها رسیده است. این مساله یک بحران مساوی میان همه دانش‌آموزان است.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم که در این میان دختران دانش‌آموز آسیب ببینند، زیرا تمام کسانی که در مدرسه ثبت‌نام کردند و مدرسه می‌روند، در این شرایط قرار گرفته‌اند. با توجه به این بحران تدابیری از سوی آموزش و پرورش اندیشیده شده که به آن عمل می‌شود. حتما دختر و پسر و با هم مساوی هستند و هر تصمیمی که گرفته شود، برای دانش آموزان دختر و پسر یکسان خواهد بود.

مینایی‌پور در واکنش به اینکه قبل از این شرایط اغلب دختران مناطق محروم پیش از رسیدن به مقطع اول متوسطه ترک تحصیل می‌کردند و شاید این محدودیت‌ها بهانه‌ای برای ترک تحصیل تعداد بیشتری از آنها باشد، گفت: در مجموع ترک تحصیل دختران در مناطق محروم به دلایل مختلف برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای تحصیل دانش‌آموزان دختر در مناطق محروم تلاش‌های زیادی شده است،‌ تاکید کرد: در هر صورت دسترسی دختران به آموزش به خصوص در مناطق کم برخوردار، کمتر است و این مساله وجود دارد و از قبل هم وجود داشته است. برای حل این موضوع ما همواره تلاش می‌کردیم با به کار بستن راه‌های مختلف این موضوع را کمرنگ‌تر کنیم که البته در این سال‌ها، بحث پوشش تحصیلی دختران خیلی خوب پیشرفت کرده است.

مینایی پور با اشاره به تشدید این موضوع در استان سیستان و بلوچستان گفت:‌ در سیستان و بلوچستان این مساله به نسبت دیگر مناطق بیشتر وجود دارد. به خصوص در دوره اول و دوم متوسطه دسترسی به تحصیل برای به خصوص دختران کمتر است، اما اینطور نیست که بگوییم به علت شیوع کرونا دسترسی دانش آموزان دختر به تحصیل کمتر می‌شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: به هر حال زمانی که مسئولان آموزش و پرورش برنامه‌ریزی می‌کنند، حتما به وضعیت این دسته از دانش آموزان نیز فکر کرده‌اند. ممکن است طبق آماری که اعلام شده، ۲۰ تا ۳۰ درصد از دانش آموزان به اینترنت دسترسی نداشته باشند که قطعا تدابیری برای آنها اندیشیده شده است. بدون شک از این دانش‌آموزان تا مباحثی که آموزش داده شده امتحان گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز