خبرگزاری کار ایران

فتاح خبر داد:

اهدای کارت هدیه یک میلیونی به ۳۱۵۰ ملوان/ کمک‌های حمایتی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۵۹۶

رئیس بنیاد مستضعفان اقدامات این بنیاد براى مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان درباره اقدامات این بنیاد براى مقابله با کرونا و حمایت از اقشار نیازمند گفت: اقدامات برای این دسته از اقشار از سوی دولت فراگیر است و همه مردم ایران را در بر می‌گیرد. ما خودمان هماهنگ کردیم و اقدمات لازم را برای اقشار آسیب پذیر از اسفند سال ۹۸ انجام دادیم.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه بیان کرد: برای کارکنان خدماتی و بهشت زهرا، کودکان کار، دست فروشان و... با همکاری شهرداری تهران یک سری کمک‌ در نظر داریم که تا به الان در حال انجام است. همچنین یک سری اقدامات از طریق کمیته امداد امام خمینی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کولبران گفت: ما برای همه کولبران آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان هدیه یک میلیون تومانی را تهیه کرده‌ایم. علاوه بر این با استاندار هرمزگان هماهنگ کردیم و آمار گرفتیم تا بتوانیم به ملوانان و افرادی که با قایق کار می‌کنند و ضرر کرده‌اند نیز کمک کنیم.

فتاح تصریح کرد:  برای ۲۱۵۰ خانواده ساکن در سه جزیره هرمز،‌ لارک و هنگام این کمک ها داده می شود. در جزیره قشم،‌ برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز کمک‌ها اهدا می‌شود.

او درخصوص چگونگی شناسایی این اقشار از جمله دستفروشان که شناسنامه خاصی برای شناسایی ندارند، گفت: براساس نامه رسمی استانداری ملوان‌ها شناسایی شدند و مسئولیت با آنها است.درباره کولبرها،‌ مسئولیت با استانداری‌ها بوده و آنها آمار را در نامه ای به صورت کتبی اعلام کردند. در تهران و مساله دستفروشان و کودکان کار‌، در سه نوبت به آقای حناچی شهردار تهران و معاونان ایشان صحبت کردیم و شناسایی با شهرداری بوده و مسئولیت با آنهاست.

او در پاسخ به این سوال که آیا کمک ها بلاعوض است، گفت:  همه کمک هایی که ذکر شد، برای اقشار آسیب پذیر بلاعوض است که یا کارت آنها شارژ می شود و یا کارت هدیه خرید است و می توانند در هر جایی خرید کنند.

فتاح گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، ‌۲۰۰ میلیارد تومان در بانک سینا و ۶۰ میلیارد تومان در صندوق قرض الحسنه کمیته امداد است که به صورت قرض الحسنه به افراد داده می شود.

فتاح افزود: امسال این دسته از اقشار کارشان را از دست دادند و کارشان تعطیل شد. ما با آماری که استاندار دادند برای ۳۱۵۰ نفر از ملوانان کارت هدیه خرید یک میلیون تومان تهیه کردیم و به آنها دادیم که مسئولیت آن هم با استانداری است.ضمن اینکه همین اقدامات برای استان بوشهر نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز