خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر بحران مالی شهرداری‌ها در ماه‌های آتی به صدا در می‌آید

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۹۷۵

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بحرانی شهرداری به لزوم اتخاذ راهبرد مدیریتی، اقتصادی مشخص توسط دولت برای ادامه مقابله با کرونا و شرایط پساکرونا در حمایت از مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر در تذکری که به هیئت رئیسه تقدیم شد، گفت: شهرداری تهران و شهرداری ها در سراسر کشور از ابتدای اعلام شیوع و فراگیری ویروس کرونا در کشور به عنوان سازمان خدماتی در صف اول مبارزه با کرونا در بعد نظافت و گند زدایی شهری دوشادوش بخش بهداشت و درمان و در بعد تامین و توزیع کالا و مایحتاج عمومی و حمایت از اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماعی همپای نهادهای انقلابی، سازمان های حمایتی و تشکل های مردمی گام برداشته اند و با پایداری خدمات زمینه تداوم کار و زندگی شهروندان را فراهم کرده اند.

او افزود: این تلاش و اقدام به موقع شهرداری ها در سراسر کشور و تهران با اتکاء به منابع اندکی بود که تا پیش از بروز آثار مالی کرونا در خزانه داشتند و اکنون تداوم خدمات شهرداری ها با توجه به کاهش منابع شهرداری ها در آستانه تحمل خود قرار گرفته است و احتمالا در ماه های آتی زنگ خطر بحران مالی شهرداری ها نیز به صدا درآید. 

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه برابر آنچه در رسانه ها منتشر می شود ظاهراً در حال حاضر راهبرد خاصی برای ادامه مسیر با مشارکت فعال و مؤثر دولت، فعالان اقتصادی اعم از خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری ها در حوزه اقتصادی و مالی وجود ندارد یا اعلام نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مالی شهرداری عنوان کرد: در این شرایط غفلت از توجه به تامین مالی پایدار شهرداری ها می تواند زمینه ساز کاهش پایداری و افت کمی و کیفی خدمات شهرداری ها در بخش پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا شود.

او ادامه داد: بر همین اساس با استناد به بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم اتخاذ راهبرد مدیریتی، اقتصادی مشخص توسط دولت برای ادامه مقابله با کرونا و شرایط پسا کرونا در حمایت از مدیریت شهری » به جناب آقای دکتر رحمانی فضلی؛ وزیر محترم کشور تذکر می دهم. 

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام دولت به ویژه رئیس جمهور محترم شاهد توجه بیش از پیش به شهرداری تهران و شهرداری های سراسر کشور به عنوان یار و همراه دولت در عرصه مقابله با فراگیری و شیوع کرونا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز