خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تامین ماسک و دستکش برای تاکسیرانان از توان شهرداری خارج است/ معرفی ۸۰ هزار راننده برای دریافت کارت خرید دولتی

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۲۱

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: در تهران ۸۰ هزار تاکسیران داریم و تامین روزانه ماسک و دستکش برای آنها کار دشواری است.

«علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص گله‌مندی رانندگان تاکسی از کمبود دستکش و ماسک با توجه به اینکه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا نیز در حوزه حمل ونقل عمومی است، گفت: در این زمینه تمام اقلام و تجهیزات از سمت شهرداری باید تامین شود و در اختیار ما قرار گیرد. به علاوه باید این مساله را درنظر بگیرید که در تهران ۸۰ هزار تاکسیران داریم و تامین روزانه ماسک و دستکش که وسایل یکبار مصرف هستند، دشوار است و ظرفیت اجرای این کار از ظرفیت کل آنچه که وزارت بهداشت در نظر گرفته است، حتی برای کادر درمان خیلی بیشتر است. 

او در خصوص اینکه چرا شهرداری خود دست به کار نمی شود و مانند اقدامی که در گرمخانه‌ها رخ داد، خط تولید ماسک راه‌اندازی نمی‌کند، گفت: ظرفیت درخواست این اقلام خیلی بالا است و حتی شاید کشورهای بزرگ دنیا هم امکان تامین نداشته باشند، بنابراین این چالش ساده‌ای نیست که بگوییم به سادگی قابل تامین است و از توان شهرداری تهران هم خارج است و هیچ کاری در این زمینه نمی‌شود کرد. یکی از دلایلی که کاور محافظ برای بخش راننده را در نظر گرفتیم این بود که بتوانیم نیاز به ماسک را کاهش دهیم و یا رانندگانی که ماسک ندارند، در معرض ریسک کمتری قرار گیرند. 

قنادان ادامه داد: شهرداری تهران خودش ظرفیت تولید و تامین ماسک و تجهیزات را ندارد، چرا که وزارت بهداشت متولی است. ما چندین مرتبه مکاتبه داشتیم که ادامه دارد و تامین و توزیع اقلام را با توجه به اولویت‌ها و در بین کسانی که با ریسک بالاتری مواجه هستند در دستور کار قرار دادیم. البته تعدادی از تاکسیران‌ها نیز خودشان دستکش و ماسک را تامین می‌کنند.

او در خصوص معرفی تاکسیران‌ها برای دریافت کارت خرید یک تا دو میلیون تومانی دولت گفت: لیست همه تاکسیران‌هایی که اطلاعات آنها در سامانه ما موجود بوده است را به دستگاه مربوطه ارسال کرده‌ایم، چرا که همه تاکسیران‌ها شامل می‌شوند و قیدی برای اینکه چه تعداد تاکسیران معرفی شوند، درنظر گرفته نشده است و اطلاعات تمامی ۸۰ هزار نفر تاکسیران تهرانی برای دریافت کارت خرید دولتی معرفی شده است. 

او درباره طرح پارتیشن‌بندی که قرار است برای جداسازی محل استقرار راننده از مسافران در تاکسی‌ها انجام شود، گفت: این مرحله تازه شروع شده است و برنامه‌ریزی برای اجرا از امروز انجام و به مرور زمان توسعه می‌یابد، با توجه به اینکه تولید تجهیزات زمانبر است و با توجه به تعطیلی بسیاری از اصناف برای اجرایی شدن سراسری این طرح با چالش مواجه هستیم، اما در حال تلاش برای ارتقای ظرفیت هستیم. این اقدام ابتدا برای تاکسی‌ها در خطوط پرتراکم  و پرتقاضا اجرا می‌شود و سپس به سایر خط‌ها توسعه می‌یابد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: در مرحله اول در ۳ هزار تاکسی این طرح اجرایی و در مراحل بعدی در سایر تاکسی‌ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز