خبرگزاری کار ایران

​معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم از خرید و فروش وسیله نقلیه در حال حاضر خودداری کنند/ مراکز شماره‌گذاری خودرو همچنان تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۷۶

​معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مراکز شماره‌گذاری خودرو همچنان تعطیل است، توصیه‌هایی در خصوص خرید و فروش خودرو در شرایط کرونا ارائه کرد.

«عین الله جهانی» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت مجدد مراکز شماره گذاری خودرو گفت: مراکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در سراسر کشور با توجه به تصمیمی که رییس پلیس راهور ناجا گرفتند از ۲۶ اسفندماه تعطیل شد در ادامه مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی تمامی مراکز تجمعی ابلاغ شد و بر همین اساس مراکز شماره گذاری خودرو در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل است. 

وی ادامه داد: هیچگونه خدماتی در حال حاضر در هیچ یک از مراکز شماره گذاری خودرو به مردم ارائه نمی شود. چنانچه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای در خصوص بازگشایی و فعالیت مراکز تجمعی داشته باشد و به پلیس راهور ابلاغ شود این مراکز بازگشایی خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: افراد در خرید و فروش وسیله نقلیه باید دقت کنند و یکی از مواردی که بسیار مهم است این است که سعی کنند حتما در زمان خرید وفروش وسیله نقلیه یک مبایعه نامه تنظیم کرده و به امضای دو نفر شاهد نیز برسانند. همچنین اگر خریدار، وکالتی را از فروشنده دریافت می کند با توجه به تعطیلی این مراکز تاریخ وکالت نامه را با تاریخ طولانی تری به طور مثال بیش از ۳ ماه در نظر بگیرند تا به محض فعالیت مجدد مراکز شماره گذاری خودرو بتوانند برای دریافت پلاک، کارت خودرو و سند مالکیت به نام خریدار از مراکز شماره گذاری خودرو اقدام کنند. 

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: هرچند خرید و فروش وکالتی مشکلات متعددی دارد و پلیس همیشه توصیه می کند از خرید و فروش وکالتی پرهیز شود چراکه وقتی خودرویی به صورت وکالتی به فروش می رسد مسلما پلاک فروشنده در اختیار خریدار قرار گرفته و ممکن است تخلفات و جرائمی رخ دهند که صاحب پلاک باید پاسخگو باشد. بنابراین مردم تا جایی که امکان دارد از خرید و فروش در حال حاضر خودداری کرده و تا زمان بازگشایی مراکز شماره گذاری خودرو اقدام نکنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز