خبرگزاری کار ایران

در نامه اعضای جامعه پزشکی به گوترش مطرح شد؛

تحریم های نگران کننده ایران سبب تلفات انسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۲۸۰

اعضای جامعه پزشکی در نامه‌ای به گوترش تاکید کردند: به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی بلکه وحشیانه است و سازمان ‏ملل باید ایالات متحده را وادارد تا موانع تأمین تجهیزات پزشکی ضروری به ایران را برطرف کند.‏

به گزارش ایلنا، ایرج فاضل رئیس‌کل و محمدرضا ظفرقندی رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به عواقب تحریم‌های آمریکا بر نیازهای‌ دارویی و پزشکی ایران هشدار دادند. در این نامه آمده است که به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی بلکه وحشیانه است. سازمان ‌ملل باید ایالات متحده را وادارد تا موانع تأمین تجهیزات پزشکی ضروری به ایران را برطرف کند.‌ تحریم های نگران کننده ایران در این بحران جهانی ، جامعه پزشکی و مردم را در معرض تلفات انسانی قرار داده است.

متن این نامه به شرح ذیل است: 

به نام خداوند بخشنده ی مهربان

۲۵ مارس ، ۲۰۲۰

عالیجناب؛ آقای آنتونیو گوترس

دبیر کل سازمان ملل متحد؛

شما به عنوان دبیر کل، جزو معدود شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در سطح جهان هستید که کاملاً از وقایع جهانی آگاهی دارید. کشور ما ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه به دلیل موقعیت های خاص باید از نظر شما بسیار مورد توجه قرار گیرد.

با اصطلاح “تحریم‌های فلج کننده” که بطور یک جانبه پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای یا برنامه جامع اقدام مشترک (JCOPA) تحمیل شده است ، به طور حساب شده بیماران ، مراکز درمانی ، پزشکان و ارائه دهندگان درمان  هدف قرار داده شده اند.

مردم و بیماران عادی در ایران قبل از همه گیری جهانی بیماری Covid-19 از کمبود تجهیزات پزشکی و داروها‌، بیشتر به دلیل تحریم های یک جانبه و قطع ارتباط با سیستم بانکی بین المللی رنج می‌بردند.

بحران Covid-19 در ایران ، تاکنون تنها به دلیل تلاش روزانه‌، ایثار و از دست دادن متاسفانه بسیاری از پزشکان ، پرستاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی ، علی رغم کمبود منابع کافی ، تا حدی مهار شده است.

لیکن تحریم های نگران کننده ایران در این بحران جهانی ، جامعه پزشکی و مردم را در معرض تلفات انسانی قرار داده است.

ناگفته نماند ، مقابله با پاندمی Covid-19 نیاز به یک همکاری جهانی و یکپارچه دارد.

مجمع انجمن های علمی پزشکی ایران که از طریق انتخاب آزاد نمایندگان نزدیک به ۱۶۹ انجمن دندانپزشکی و دارویی پزشکی ایجاد شده است ، و میز خود این انجمن ها مستقل ترین و به عبارتی غیر دولتی  ترین نهاد جامعه پزشکی ایران است.

در همین راستا ، ما به طور فوری و با احترام از صلاحیت شما و سازمان ملل درخواست می کنیم تا تحریم ها را علیه ایران لغو کرده یا به گونه ای اصلاح کرده تا منابع مالی کشور را که ذخایر استراتژیک کشور ما در این بحران است ، به شکلی منطبق با منشور حقوق بشر و سایر معاهدات و قطعنامه های بشر دوستانه به منظور جلوگیری از بک فاجعه انسانی به کار بیاندازیم.

امضاء:
-هیات مدیره مجمع انجمن‌های پزشکی
-انجمنهای علمی گروه پزشکی ایران

-اعضای جامعه پرشکی کشور

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز