خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۶.۲۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰ دانلود ویدیو

تشریح علت مرگ جانباختگان سیلاب‌های اخیر کشور/ آماده‌باش ستاد کل مدیریت بحران استان‌های مختلف

کد خبر : ۸۹۱۲۰۸

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش باران شدید، دستور آماده‌باش برای ستاد کل مدیریت بحران استان‌های کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بختیاری (سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور) گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش باران شدید، دستور آماده‌باش برای ستاد کل مدیریت بحران استان‌های کشور ارسال شده است تا هماهنگی در ستادهای مدیریت بحران استان و شهرستان ها ایجاد شده و اطلاع‌رسانی مستمر از طریق رسانه‌های رسمی و محلی انجام شود. همچنین با اقدامات پیشگیرانه شامل لایروبی و بازگشایی مسیل‌ها و استقرار ماشین‌آلات در نواحی پرخطر، آمادگی لازم برای اقدام به موقع در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به بررسی‌هایی که درخصوص نحوه کشته شدن افراد در جریان بارش هفته گذشته انجام شد، گفت: ۴ نفر از افراد کوهنوردانی بودند که به هگام بازگشت دچار حادثه شدند و ۶ نفر افرادی که قصد عبور از رودخانه را داشتند. در همین راستا تاکید می‌کنیم که مردم هشدارهای ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند.

بختیاری تاکید کرد: امکان عبور خودرو از روردخانه‌های سیلابی و با عمق بیش از ۳۰ سانتیمتر فراهم نیست و در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی باید فورا از حاشیه رودخانه دور شوند.

سخنگوی  سازمان مدیریت بحران همچنین درخصوص وقوع رعد و برق به ویژه در مناطق کوهستانی گفت: در خصوص احتمال رعد و برق به مردم عزیز به ویژه عشایر در مناطق کوهستانی تاکید می‌شود در زمان بارش‌ها در فضای باز قرار نگیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز