خبرگزاری کار ایران

تشکیل گروه های داوطلبی سلامت در محله های پایتخت

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۱۱۰

دیر کل سلامت شهرداری تهران از تشکیل گروه های داوطلبی ۵ نفره در حوزه سلامت در محله های شهر تهران برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زینب نصیری، مدیر کل سلامت شهرداری تهران در نشست خبری مجازی که بمنظور تشریح اقدامات شهرداری پس از شیوع کرونا برگزار شد گفت:  یکی از اقدامات پر اهمیت ضرورت مراقبت از افراد پر خطر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری های زمینه ای، معلولین و افراد دیابیت بود. همکاران ما در ۳۵۲ محله شهر تهران با افرادی که عضو کانون ها در حوزه سالمندان، معلولین و بیماری های دیابتی بودند تماس گرفتند و ضمن آموزش تلفنی، نیازهای این افراد نیز احصا و بررسی شد و خدمات حمایت های روانی اجتماعی ارائه شد. 

او با اشاره به پوشش افراد با ریسک بالا در سطح محلات گفت: تا این لحظه با ۱۴هزار و ۷۱۴ نفر تماس گرفته شده است و از این تعداد ۶هزار و ۲۱۲ نفر سالمندان هستند، ۴هزار و ۱۱ نفر افراد دارای معلولیت و ۴هزار ۴۹۱ نفر افراد دیابتی هستند. این تماس ها در سطح محلات ادامه دارد.

نصیری افزود: مجموعه خانه های سلامت در سطح ۳۵۲محله شهر تهران آموزش های لازم را به این افراد ارائه می دهند. 

او درخصوص برنامه های نورزی این سازمان گفت: برای ما برنامه های نوروزی از این حیث قابل اهمیت است که افراد را ترغیب کنیم بیشتر در خانه بمانند.  سعی می کنیم موضواعات مربوط به سلامت محلات را با دقت بیشتر اجرا کنیم و در همین راستا تشکیل گروه های داوطلبی در سطح محله های تهران از این هفته آغاز شده است و در هر محله یک تیم ۵ نفره ظرفیت هایی که در حوزه سلامت و در ارتباط با سایر ذی نفعان است در حال تشکیل است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز