خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح جلسه شورای عالی هلال احمر درباره معرفی کاندیداهای جدید ریاست

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۱۰

عضو شورای عالی هلال احمر با اشاره به انتخاب پیرحسین کولیوند و کریم همتی به عنوان کاندیداهای ریاست این جمعیت دلایل تشکیل جلسه شورای عالی و انتخاب مجدد دو کاندیدا را تشریح کرد.

«فریدون نوری» عضو شورای عالی هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جلسه شب گذشته شورای عالی هلال‌احمر گفت: با توجه به بحران موجود در کشور، لزوم حضور رئیس جمعیت برای انجام مدیریت کلان این تشکیلات عظیم امدادی در این مقطع بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شد و هلال احمر در این برهه زمانی به خاطر جایگاه ویژه و شرح وظایف رئیس جمعیت که در ماده ۹ اساسنامه آمده است، بدون حضور رئیس از کارآیی مطلوب برخوردار نبود. از همین رو الزاما تعیین رئیس جمعیت دراین مقطع حساس در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در انتخابات قبلی از شروط اختصاصی شورای عالی برای انتخاب رئیس جمعیت آشنایی با ساختار سازمانی و داشتن سابقه مدیریتی در هلال احمر بود تا از آسیب‌های هرچه بیشتر بخاطر انتخاب و انتصاب افراد غیرمتخصص و ناآشنا به شرح وظایف هلال احمر و جلوگیری از انتصابات اتوبوسی و غیرتخصصی و وارد آوردن آسیب هرچه بیشتر به پیکره این سازمان زحمتکش و مردمی جلوگیری شود و درحقیقت کار به دست کاردان و افراد هلال احمری سپرده شود.

این عضو شورای عالی هلال احمر با اشاره به انتخاب کریم همتی و پیرحسین کولیوند به عنوان منتخبان جلسه شب گذشته شورای عالی هلال احمر خاطرنشان کرد: افرادی که امروز انتخاب شدند ازمدیران و از بدنه جمعیت با سوابق خدمتی قابل قبولی هستند و در واقع اولین باری است که هلال احمر به دست مدیران این سازمان  مدیریت و اداره خواهد شد و این هم خواسته کارکنان و هم خواسته مجامع جمعیت بود که بحمدالله تحقق پذیرفت، البته اگر وضعیت کشور اضطراری نبود با فرصت بیشتری این کار صورت می پذیرفت.

نوری درباره انتخابات سه ماه گذشته شورای عالی هلال احمر و انتخاب سلمان سامانی و محمدرضا نوروزی به عنوان فرد پیشنهادی برای ریاست جمعیت هلال احمر تصریح کرد: انتخابات قبلی قانونی، وفق اساسنامه بود و از لحاظ شکلی براساس رویه معمول دوره‌های قبل صورت پذیرفت و دو نفر از افراد شایسته و از داوطلبان جمعیت که آشنایی لازم از هلال احمر داشتند انتخاب شدند، اما اعلام شد چون در زمان برگزاری انتخابات و تعیین این افراد استعفای رئیس جمعیت از طرف ریاست جمهور پذیرفته نشده بود، باید انتخابات مجددا برگزار شود.

وی ادامه داد: در ماده ۱۰ اساسنامه جهت تعیین و معرفی دو نفر به رییس جمهور بحثی از برگزاری انتخابات بعمل نیامده است و از اختیارات و شرح وظایف شورای عالی تعیین و معرفی دو  نفر مدیر مدبر شایسته به رییس جمهور برای انتخاب یک نفر از آنان است، برگزاری انتخابات در دوره های قبل براساس رویه معمول صورت پذیرفته و اگر وضعیت کشور اضطراری نبود شاید همان رویه احتمالا اعمال می شد. ضمنا نحوه انتخاب بعمل آمده هیچگونه منافاتی با قانون اساسنامه جمعیت ندارد.  

این عضو شورای عالی هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا این افراد از سوی نهاد یا افراد خاصی حمایت و توصیه شده‌اند؟ خاطرنشان کرد: اگر منظور دخالت دولت است خیر اعضای شورای عالی نسبت به این افراد شناخت داشتند، بغیر از این دو نفر افراد دیگری هم مطرح بودند اما آقای دکتر همتی سابقه ۶ سال مدیرعاملی در هلال احمر را دارند همچنین از اساتید دانشگاه و دانشیار بیهوشی فلوشیب (فوق تخصصی) اینترونشنال درد و در حال حاضر معاون حقوقی و امورمجلس وزارت بهداشت هستند. همچنین دکتر کولیوند نیز رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر بوده و درحال حاضر رئیس سازمان اورژانس و از مدیران لایق و سرشناس کشور با سوابق مدیریتی مختلف هستند که توسط اعضا محترم شورایعالی انتخاب و معرفی شدند.

نوری درباره انتخاب دکتر کولیوند گفت: یکی از دلایل انتخاب دکتر کولیوند ضمن داشتن سایر فاکتورها جسارت مدیریتی ایشان در مواجهه و مبارزه با بحرانهای پیش آمده در سطح کشور است. در موضوع کرونا ایشان در خط مقدم فعالیت‌های مبارزه قرار داشت و هلال احمر نیازمند به چنین افرادی و با چنین روحیاتی است. بحمدالله برابر اطلاع واصله وضعیت ایشان روبه بهبودی است انشاالله که بزودی بهبودی حاصل و از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

نوری تصریح کرد: مقرر شده است دبیرکل گزارش جلسه را سریعا به دولت گزارش و فردا صورتجلسه کتبی را تهیه و با اخذ امضا از اعضا شورای عالی تقدیم دولت کند تا انشاالله  در اسرع وقت حکم انتصاب فرد برگزیده صادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز