خبرگزاری کار ایران

شهرداری برای تعطیلی مدیریت شهری و دورکاری تصمیم گیری کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۸۰۷

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به شیوع کرونا، مهم‌ترین اتفاق تعطیلی مدیریت شهری و بهر‌گیری از دورکاری درکنار دستگاه‌های دولتی است و انتظار دارم هیات رییسه شورا و نیز شهردار تهران در مورد آن تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: مردم کشورمان روزهایی پرالتهاب را درپی شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارند و در این میان، تهران به‌عنوان استانی با بیشترین تعداد مبتلا، جزو استان‌هایی است که نگرانی‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. از طرف دیگر جای تعجب فراوان است که چطور دولت همزمان با توصیه به مردم برای خانه‌نشینی، اقدام به اعلام تعطیلی در کشور یا حداقل در استان‌های دارای نرخ بالای شیوع نکرده است و چطور صداوسیما در میان برنامه‌هایی که در آن مردم را به خانه‌نشینی دعوت می‌کند، تبلیغاتی را پخش می‌کند که لازمه‌اش حضور مردم در مراکز خرید و اماکن تجمعی است؟

او ادامه داد: در این ایام که مردم به خانه‌نشینی و انجام الکترونیک و غیرحضوری کارها تشویق می‌شوند شهرداری هم باید مواردی را رعایت و در همین راستا فروشگاه شهروند و پررنگ‌تر از آن سازمان میادین میوه و تره‌بار شرایط فروش آنلاین و اینترنتی برای تمام مردم شهر را فراهم کنند.

نظری با اشاره به ادامه فعالیت مراکز معاینه فنی گفت: متاسفانه مراکز معاینه فنی همچنان فعالند که در این خصوص نیز امیدوارم تدبیری برای تعطیلی این مراکز اندیشیده شود. به‌خصوص آنکه پلیس هم در مورد جرائم معاینه فنی به مردم مهلت داده است.

این عضو شورای شهر همچنین با اشاره به نگرانی های جدی که درخصوص زباله‌گردی و کودکان کار وجود دارد گفت: علیرغم آنکه شهرداری تهران اعلام کرده که در حال حاضر هیچ‌گونه تفکیک زباله انجام نمی‌شود، اما همچنان زباله‌گردها و کودکان زباله‌گرد در سطح شهر دیده می‌شوند. لازم است هرچه سریعتر با این موارد برخورد و مشخص شود که آیا این افراد وابسته به پیمانکاران هستند یا خیر. یا حتی در موارد مشاهده موارد مذکور، با پیمانکار آن منطقه برخورد شود. 

نظری گفت: در مورد سرعت و کیفیت خدمات غیرحضوری و آنلاین سامانه‌های شهرداری بعضا اعتراضاتی و انتقاداتی از سوی شهروندان وجود داشته که قطعا بخشی از آن درپی افزایش میزان مراجعات مردم به سامانه ها است، اما سازمان فاوا شهرداری باید نسبت به ارتقا زیرساخت‌ها و گسترش آن اقدام کند، اگرچه که مهم‌ترین اتفاق در این ایام، تعطیلی مدیریت شهری و بهر‌گیری از دورکاری درکنار دستگاه‌های دولتی است و انتظار دارم هیات رییسه شورا و نیز شهردار تهران در  مورد آن تصمیم گیری کنند و دورکاری را در اولویت کارهای خود قرار دهند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز