خبرگزاری کار ایران

سردار مهری خبر داد:

جزئیات اعزام مشمولان در سال ۹۹/ احتمال تمدید زمان تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۴۳

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تعویق اعزام مشمولان تا ۴۵ روز دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره تعویق اعزام سربازان مشمول گفت: هر ماهه اعزام مشمولان را به خدمت سربازی انجام می شود و برابر قانون هر فرد ذکور که به سن ۱۸ سال می رسد باید وضعیت سربازی خود را مشخص کند در سال ۹۸ به طور معمول  نوزدهم هر ماه اعزام مشمولان انجام می شد و همچنین در روز اول ماه های زوج نیز اعزام مشمولان دارای مدرک بالاتر از دیپلم انجام می شد. 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور ادامه داد: برای پیشگیری از تسری ویروس کرونا در مقرها نظامی و انتظامی اعزام مشمولان که قرار بود در ۱۹ اسفند صورت بگیرد به سال آینده موکول شد و ۴۵ روز به تعویق افتاد همه افرادی که باید در ۱۹ اسفند  اعزام شوند اعزام شان متوقف و به  ۱ و ۳ اردیبهشت موکول شد و از طریق پیامک به آنها اعلام شد. 

وی ادامه داد: بر همین اساس در روز یکم شهریور مشمولان دارای فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس اعزام شده و در روز سوم اردیبهشت نیز  مشمولان دیپلم و زیر دیپلم اعزام می شوند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اعزام مشمولان در سال ۹۹ نیز تصریح کرد: در سال ۹۹ اعزام در فروردین منتفی است و برای سایر ماهها روزهای یکم، دوم و سوم اعزام مشمول انجام می شود و به مدت شش ماه اجرا می شود و دیگر پایه اعزام در روز نوزدهم  را در ماه نخواهیم داشت. 

سردار مهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم کادر پزشکی نیروهای مسلح  و هم سرباز پزشک و هم پرستاران سرباز و کادری همه کمک می کنند و آسایشگاه ها ضدعفونی می شود همچنین تمهیدات لازم پزشکی برای جلوگیری از تسری این ویروس اندیشیده شده است 

وی ادامه داد: در مقر پادگانها مشکل بیماری نداشتیم و رعایت مسائل بهداشتی در پادگانها به خوبی انجام می شود نیروهای انتظامی و نظامی برای مقابله و مبارزه با این ویروس آماده هستند. 

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره جریمه مشمولان غایب گفت: مجلس شورای اسلامی ۹۴ تا ۹۷ تصویب کرد افرادی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند می توانستند با پرداخت مبالغی با توجه به میزان تحصیلات جریمه را بپردازند ا ما افرادی که نتوانستند تا پایان سال ۹۸ جریمه را پرداخت کنند براساس قانون می توانند تا اردیبهشت سال ۹۹ پرداخت کنند البته یک پیشنهاد در مجلس مطرح شده است که هنوز تصویب نشده و چنانچه تصویب شود افرادی که بدهکار بودند می توانند تا پایان ۹۹ بدهی جریمه سربازی را پرداخت کنند. 

وی درباره مهلت تعویض کارت پایان خدمت نیز تصریح کرد: بعد از اینکه مجلس در سال ۹۰ قانون وظیفه عمومی را اصلاح کرد مقرر شد همه کسانی که قبل از این زمان خدمت کرده بودند فرصت دادیم کارت ها را تعویض کنند.اغلب افراد نیز کارتها را تعویض کرده اند اما از همه کسانی که دارای کارت قدیمی هستند تقاضا می کنیم به دفاتر پایس ۱۱۰ مراجعه کرده و درخواست تعویض کند. مقرر شده بود تا پایان سال همه کارتهای قدیمی تعویض شود اما با توجه به شرایط پیش آماده تلاش می کنیم این زمان تمدید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز