خبرگزاری کار ایران

دانشجویان نانوتکنولوژی پزشکی شروع به تولید داوطلبانه ماسک تنفسی کردند

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۹۴۳

دانشجویان نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اقدامی داوطلبانه در تولید ماسک‌های تنفسی شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، حسین قنبری، مدیر گروه نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اقدامی داوطلبانه، ماسک های تنفسی نانوفیبری تولید می کنند.

مسئول روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود: یکی از شرکت های فناوری از مجموعه شرکت های دانش بنیان گروه نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در جهت توسعه فناوری‌های مرتبط با نانوالیاف و کاربردهای آن فعالیت دارد و تولید ماسک های تنفسی یکی از آنها است، با تمام ظرفیت خود برای تامین نیازهای بیمارستان ها و مراکز درمانی به انواع ماسک های پزشکی فعالیت می کند.

وی گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گروه نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اقدامی داوطلبانه آمادگی خود را برای فعالیت در شیفت های شب در شرکت دانش بنیان وابسته به این دانشگاه اعلام کردند.

قنبری افزود: تعداد زیادی از دانشجویان گروه در اقدامی جهادی و بصورت داوطلبانه جهت تولید ماسک های ارتقا یافته نانوفیبری در شیفت شب در این شرکت فعالیت دارند و تلاش می کنند با حداکثر کارآیی بتوانند کمبودهای احتمالی را در شرایط فعلی جبران کنند.

مدیر گروه نانوتکنولوژی پزشکی خاطرنشان کرد: پوشش نانویی این گونه ماسک های تنفسی، کاملا زیست سازگار بوده و قدرت فیلتر کردن ذرات خیلی ریز زیان آور و بیماری زا را دارد.  در زمینه تولید ماسک‌های نانویی با ویژگی‌های خاص، گروه نانوتکنولوژی پزشکی و شرکت های دانش‌بنیان آن کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی زیادی انجام داده اند تا در نهایت موفق به تجاری سازی  این نوع از محصولات ارتقا یافته ماسک های نانوفیبری شده اند.

به گفته قنبری، ماسک های نانو علاوه بر اینکه از ورود باکتری‌ها و ریز قطرات تنفسی حاوی ویروس‌ها به بدن جلوگیری می‌کند، جلوی ورود غبار و ریزگردها را نیز به دستگاه تنفسی می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز