خبرگزاری کار ایران

کمبود مواد ضدعفونی کننده برای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۱۸۹

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درباره کمبود موادضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین کمبود ماسک و دستکش برای رانندگان و تامین هرچه سریعتر آن به دولت تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در تذکری در جریان دویست ودومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ضدعفونی کردن مداوم ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران در روزهای اخیر گفت: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران فعالیت‌های متعددی را برای تضمین سلامت مردم انجام می دهد و مرتبا تلاش می کند تا با ضدعفونی کردن اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مخاطرات را کاهش بدهد.

او افزود: اما تذکری به سازمان برنامه و بودجه کشور دارم چراکه علی رغم تلاش های زیادی که انجام شده است به شدت با کمبود مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی مترو و تاکسی و اتوبوس ها  و همچنین به شدت با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل زحمتکش اتوبوسرانی و تاکسیرانی رو به رو هستیم.

فراهانی با اشاره به فعالیت ۶۰۰۰ اتوبوس و ۱۲۰۰ واگن مترو در تهران که شبانه ضدعفونی می شوند تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره برداری مترو ذخیره مواد ضدعفونی کننده تمام شده است و از موادی استفاده می شود که استاندارد نیست و علی رغم پیگیری ها، دولت در تامین مواد ضدعفونی کننده استاندارد برای شرکت بهره برداری مترو و اتوبوسرانی وظیفه خود را انجام نداده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درباره وضعیت رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز گفت: این عزیزان در جهت دریافت ماسک و دستکش و وسایل حفاظت حداقلی از خودشان با مشکلاتی رو به رو هستند. اینها اقشار زحمتکشی هستند که با حداقل حقوق در سطح شهر زحمت می کشند. ما اگر نتوانیم به میزان لازم از آن ها محافظت کنیم در معرض آسیب جدی هستند و وسایل نقلیه آن ها هم سبب انتقال ویروس می شود.

فراهانی از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد تا با تامین اعتبار نسبت به تهیه هرچه سریعتر این اقلام اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز