خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تصمیم درباره محدودیت تردد در بقاع متبرکه به شورای تامین هر استان واگذار شده‌است/ هنوز دستوری به ما ابلاغ نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۷۲

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در خصوص محدودیت تردد در بقاع متبرکه و عدم برگزاری مراسم اعتکاف در این اماکن زیارتی تابع دستورات شورای تامین استان‌ها هستیم.

«حجت‌الاسلام محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات این سازمان در خصوص کاهش تردد در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه گفت: ما این موضوع را به شورای تامین استان‌ها واگذار کردیم و آنها هر تصمیمی بگیرند به مدیران کل در ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه استان‌ها منتقل می‌کنیم و این تصمیمات در بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم و دستورات لازم به مدیران کل استان‌ها در خصوص موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن، گندزدایی و استریل کردن بقاع، ضریح، کتاب‌ها و جانمازها را اعلام کرده‌ایم. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: درباره محدودیت فعالیت یا دایر بودن بقاع متبرکه و امامزادگان در حریم شهرها و یا داخل شهرها مسئولیت به شورای تامین هر استان واگذار شده است. 

نوروزپور درباره برگزاری مراسم اعتکاف در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که با شیوع بیماری مواجه بوده و مشکلاتی داشتند و توصیه کرده بودند که مراسم لغو شود ما نیز اعلام کردیم که مراسم اعتکاف لغو شود. 

وی تاکیدکرد: تمام فعالیت‌ها در بقاع متبرکه تابع تصمیمات شورای تامین هر استان است و ما توصیه کردیم تا می‌توانند از تجمعات و برگزاری مراسمات خودداری شود. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره محدودیت تردد در بقاع متبرکه و اماکن زیارتی استان تهران نیز گفت: در این باره شورای تامین استان هنوز به ما دستوری اعلام نکرده است. همین دستورات و نکات ایمنی و بهداشتی را اعلام کرده‌اند که از طرف اوقاف استان تهران در حال اجرا است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز