خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با ایلنا:

مراکز انتقال خون و تمام تجهیزات آن همیشه استریل شده هستند/به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۵۸

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بهداشت حرفه‌ای مراکز انتقال خون از بدو تاسیس تا امروز همواره لازم‌الاجرا است. مکان، تمام تجهیزات و وسائل اهدای خون همواره استریل شده هستند.

«بشیر حاجی بیگی» سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه وضعیت مراکز بعد از شیوع ویروس کووید 19، گفت: اهداکنندگان مستمر خون در سراسر کشور، با بهداشت خون و مراقبت‌های  اولیه آشنا هستند، بسیاری از این افراد اطلاعات کارشناسی حفظ سلامت خود و خون خود را دارند. بنابراین آنها شرایطی که می‌توانند خون سالم اهدا کنند را می‌دانند و از طرفی در تمامی مراکز انتقال خون کشور، تمام مسائل استریل محیط و معاینات اهداکنندگان انجام می‌شود. اینها مواردی نیست که با بروز بیماری‌هایی مانند کرونا لحاظ شود، بلکه بهداشت حرفه‌ای مراکز انتقال خون از بدو تاسیس تا امروز، همواره لازم‌الاجرا است. مکان، تمام تجهیزات و وسائل اهدای خون همواره استریل شده هستند.

حاجی بیگی بیان کرد: اهداکنندگان مستمر خون یا سایر اهداکنندگان، هرگز از اینکه با اهدای خون سلامت‌شان تهدید شود، نگرانی نداشته‌اند. تمام اقداماتی که انجام می‌شود از مشاوره و معاینه پزشکی روال همیشگی مراکز اهدای خون است. پیشتر هم اگر افراد نشانگان سرماخوردگی داشتند، برای حدود یک ماه معاف موقت از خون‌دهی می‌شدند تا علائم آنها مرتفع شود که این اقدام با گسترش ویروس کرونا و شرایط جدید هم پابرجاست.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که به خون و فرآورده‌های خونی در کشور نیاز روزانه داریم. اگرچه امروز شبکه خون رسانی به خوبی کنترل می‌شود، اما لازم است مردم ما را برای ورود به نوروز یاری کنند. تمام افرادی که توان اهدای خون را دارند، به مراکز اخذ خون مراجعه کنند تا نیاز خونی کشور فراهم باشد. هیچ نگرانی برای کسی وجود ندارد که سلامت خود را در خطر ببیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز