خبرگزاری کار ایران

۳۰ بیمار کرونا در قم در حال ترخیص هستند/برای مدیریت بیماری همه امکانات را بسیج کرده‌ایم/امروز در خصوص بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۴۰۵

وزیر بهداشت درباره عادی شدن اوضاع از هفته آینده گفت: بیماریابی ما به روز‌تر شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید نمکی وزیر بهداشت درباره اظهارات روز گذشته رییس‌جمهور مبنی بر عادی شدن اوضاع در هفته آینده گفت: رییس‌جمهور در جلسه روز گذشته اولین ستاد کشوری مقابله با کرونا از عادی‌تر شدن اوضاع در هفته آینده خبر دادند. و این صحبت رییس‌جمهور با توجه به این بود که در کل کشور درباره مدیریت بیماری همه امکانات را بسیج کرده‌ایم همچنین ۴۰ آزمایشگاه راه‌اندازی شده و بیماریابی به روزتر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگرانی درباره تخت نداریم و مردم با کادر بهداشت و درمان و نظام سلامت همراه‌تر شده‌اند از سوی دیگر تعداد قابل توجه بیماران بستری در حال مرخص شدن هستند و این پیام بسیار موثری است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۳۰ بیمار جدید از قم در حال ترخیص هستند و این علامت خوب و دلگرم کننده‌ای است. همچنین تعداد بیمارانی که بد حال بودند بدحال‌تر نشده‌اند و بیماران بد حال به سمت بهبودی می‌روند و این خبر بسیار خوبی است.

وزیر بهداشت بیان کرد: امروز ستاد در رابطه با بازگشائی مدارس و دانشگاه ها تصمیم می گیرد. تا ۴ بعداز ظهر نتایج این موضوع اعلام خواهد شد. حتی محدودیت های اداری برای سایر دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی افزود: برخی بر بحث قرنطینه شهرها می دمند. اما قرنطینه به آن شکل اقدامی علمی نیست. اما قرنطینه خانگی و مبادرت مردم به سفرهای شهری یا بین شهری حائز اهمیت است. یکی از نگرانی های ما برای تعطیلات مدارس، اقدام مردم برای سفرهای بین شهری است.

نمکی گفت: متاسفانه در چند روز گذشته، بر خلاف انتظار ما مردم به خاطر تعطیلات شروع به سفرهای بین شهری کردند. این سبب می‌شود کنترل اوضاع از دست ما و کادر درمانی خارج شود. مردم بدانند که شهرهای شمال کشور از مناطق آلوده ما است. با سفر به آن مناطق یا سبب انتقال بیماری به شهرهای دیگر می شوند یا موجب ابتلای خود می گردند. ما به مردم اعتماد می کنیم و می گوییم که تعطیلی  به معنای قرنطینه خانگی است، خواهشمند هستیم مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز