خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

آسیب مجدد به اعتماد اجتماعی با اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام در زمینه کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۱۷

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره شیوع ویروس کرونا گفت: با اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام به افکارعمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهر تهران گفت: شاهد ورود اپیدمی کرونا به کشور هستیم که به تهدیدی علیه سلامتی عمومی تبدیل شده است. البته ابعاد روحی و روانی و استرس شهروندان از این بیماری نیز کمتر از خطر خود بیماری نیست و متاسفانه با اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام به افکارعمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف گردید.

او با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری پس از شیوع ویروس کرونا در تهران گفت: مدیریت شهری همه توان وامکانات خود را برای تامین وتضمین سلامت شهروندان بسیج کرده است و انتظار ما از وزارت بهداشت بعنوان متولی موضوع این است که صداقت و سرعت و دقت در اطلاع رسانی را بر هر مصلحتی ترجیح داده و اجازه ندهد، بیش از این شایعات ذهنیت عمومی را آشفته کند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهر سالم و مجموعه خدمات شهری نیز باید هر اقدامی را که مصلحت عمومی ایجاد می کند، بعمل آورد و مانع بروز یک سونامی بهداشتی در کشور گردد. همکارانم در شورای شهر تهران، با اطلاع رسانی بموقع و اقدامات ایمنی، در این مسیر پیشگام شده اند و امیدواریم سایر دستگاهها نیز بدون مصلحت سنجی نگرانی مردم را مرتفع کنند.

او همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت: مطابق با آمارهای اعلام شده، مشارکت شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات، 25 درصد و حدود نصف انتخابات قبلی مجلس می باشد. طبیعتا حضور بالاتر شهروندان در انتخابات، متضمن تشکیل مجلسی قویتر و با ارتباط موثرتر است که بدلایل مختلف متاسفانه شاهد کاهش معنادار مشارکت مردم در کشور و بویژه در تهران بودیم.

هاشمی همچنین به دلایل کاهش مشارکت شهروندان در انتخابات اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشت که کاهش مشارکت شهروندان دلایل مختلفی دارد و باید برای بررسی و جبران این معضل همه عوامل را در نظر گرفت، عملکرد قوای سه گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث آبان‌ماه و دی‌ماه، فرایند تایید صلاحیت‌ها و فضای غیر رقابتی در این کاهش موثر بوده‌اند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: امروز کشور در شرایط دشوار و فشارهای سخت تحریمی وبین المللی قرار گرفته است و همه ما باید برای تقویت قدرت ملی، زمینه افزایش حضور و مشارکت شهروندان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز