خبرگزاری کار ایران

الزام شهرداری تهران به تهیه مطالعات ترافیکی قبل از صدور پروانه ساخت

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۶۸

اعضای شورای شهر تهران شهرداری تهران را در غالب طرح یک فوریتی ملزم کردند تا قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس از نتایج مطالعات ترافیکی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس گروه «ج» و «د» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

محمد سالاری در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر ساخت برخی از ساختمان‌های تجاری پرتردد، عارضه‌های ترافیکی برای شهر ایجاد کرده است. در حالی که اگر قبل از صدور پروانه عارضه سنجی ترافیکی انجام شود و در مطالعات این گره‌های ترافیکی مشخص شود می‌توانیم پروانه برای ساخت یک ساختمان بزرگ تجاری ندهیم.

وی با اشاره به قوانین بالادستی که به استفاده از پیوست‌های ترافیکی در هنگام صدور پروانه تاکید دارد، گفت: پیش از این نیز قبل از صدور پروانه از معاونت مربوطه استعلام می‌شد و اگر پاسخ مثبت نبود پروانه صادر نمی‌شد و بر همین اساس می‌خواهیم با استناد به این طرح برای ساختمان‌های بزرگ و پرمراجعه حتما استعلام ترافیکی بگیریم.

سالاری افزود: البته برخی‌ها نگران طولانی شدن فرایند صدور پروانه هستند که معاونت حمل و نقل می‌تواند این مسئله را به بخش خصوصی واگذار کند تا زمان آن کمتر شود و البته دقت داشته باشید که این دستورالعمل تنها برای ساختمان‌های گروه «ب» (1000 تا 5000) متر و گروه «ج» (5000 متر به بالا) است.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز