خبرگزاری کار ایران

ماموریت آموزش و پرورش تقویت روح پرسشگری و پژوهش است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۷۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: ماموریت آموزش و پرورش تقویت روح پرسشگری و پژوهش است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اطهار کرد. روح کار  ما هدفهای مشترکی را دنبال می‌کند و بابد ماموریت‌های مشترک را تمرین کنیم تا به اهداف بلند برسیم.

او ادامه داد: زمینه گسترده همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت علمی وجود دارد و یکی از ساحت‌هایی که باید تسهیل کننده آن باشیم،  علم و فناوری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های تلاش‌های مشترک میان این معاونت و ما تعاملات ضروری در حوزه علم و فناوری است تا وجه وجودی آنها تقویت شود،  گفت: بر کار آفرینی تاکید داریم و این موضوع  مشترک میان ما و معاونت علمی و فناوری است.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: روح پرسش‌گری و پژوهش یکی از جنبه هایی است که در آموزش و پرورش ماموریت داریم تقویت کنیم و اکنون بیش از ۶۵۰ هزار پژوهشسرا داریم که البته نیازمند پشتیبانی هستیم همچنین نتایج آنها نیازمند تجاری سازی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر دانش‌آموزان ما که پژوهش هایی آنها نیاز واقعی را دارد،  بشناسیم،  می توانند توانمندی های خود را تقویت کنیم.

او با اشاره به اینکه جنبه  دیگر کار ما  شناسایی و هدایت استعدادهاست، گفت: افراد از بهره هوشی متفاوتی بهره‌مند هستند و هر یک علایق گوناگون  دارند و یکی از ماموریت‌های ما این است که توانمندی و علایق دانش اموزان را شناسایی و زمینه را برای خدمات مورد نیاز آنها فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جمعیت بزرگ با ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱۱۰ هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم در تمام کشور وجود دارد و در واقع چتر آموزش و پرورش گسترش پیدا کرده است و فرصتی مناسبی  برای استارت آپ‌هاست که به زمینه همکاری برسد.

حاجی‌میرزایی یادآوری کرد: به این همکاری و تفاهم خوشبین هستم و بیش از آنچه این همکاری، شکل گیری الگوهای مشترک و ترکیب آنهاست که برای ما مهم است و باید بهماموریت های  همدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز