خبرگزاری کار ایران

بهبود کیفیت طراحی ساختمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۴۹

اعضای شورای شهر تهران به طرح الزام شهرداری تهران مبنی بر ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت براساس پاکت حجمی رأی مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت براساس پاکت حجمی مورد بررسی قرار گرفت.

علی اعطا در این باره گفت: در طرح تفصیلی ظرفیت‌هایی وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده است که این امر باعث خواهد شد بهبود سیما و منظر شهری تحقق پیدا نکند.

وی تصریح کرد: وقتی ما موضوعی به نام مجوز ساخت 60 درصد از پهنه شمالی قطعات زمین را داریم، از آن طرف به طراح اجازه می‌دهیم که در 10 درصد از ملک بتواند حجمی‌تر ساخت و ساز انجام دهد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: این موضوع خیلی اهمیت دارد که 60 درصد از سطح زمینی که می‌توان در آن ساخت و ساز انجام داد با چه طراحی و شکل و شمایلی صورت بگیرد که باعث شود فضای بهتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

اعطا افزود: به این ترتیب در نحوه طراحی‌ها تفاوت‌هایی ایجاد شده که به افزایش بهبود سیما و منظر شهر کمک کند.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران به کلیات این طرح مبنی بر ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت براساس پاکت حجمی رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز