خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی خبرداد:

توقف موقت پروازهای رفت‌وبرگشت ایران به چین/قرنطینه دو هفته‌ای دانشجویان ایرانی در صورت بازگشت

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۴۷

وزیر بهداشت از توقف موقت پروازهای رفت و برگشت ایران به چین خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی عصر امروز اظهار داشت: همکاران ما در تمام مبادی ورودی کشور اعم از دریایی، زمینی و هوایی مستقر شده و تمام موارد را کنترل کرده‌اند و تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا جدید گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم شب گذشته سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام اضطرار بیماری ناشی از ویروس کرونا، امروز نامه‌ای خطاب به معاون اول رییس‌جمهوری نوشتم و درخواست کردم تدابیر ویژه جدیدی درباره برخورد با این بیماری اتخاذ شود. همچنین خواستم به شکل موقت، رفت و برگشت پروازهای ایران به چین متوقف شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز جلسه اضطراری با حضور وزرای راه‌و‌شهرسازی، امورخارجه، گردشگری و میراث فرهنگی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد که در این جلسه قرار شد پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به‌طور موقت متوقف شود.

نمکی اظهار کرد: همچنین قرار شد پروازهای ویژه‌ای برای هموطنان ما در چین در نظر گرفته شود که این افراد به کشور بر گردند و نظارت ویژه‌ای بر این افراد داشته باشیم. همچنین حدود ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان چین گرفتارند و براساس گزارش دولت چین، این افراد آلودگی ندارند و با وزارت‌خارجه هماهنگ کردیم تا این افراد به ایران بر گردند. این افراد ۲ هفته در قرنطینه و تحت مراقبت و نظارت خواهند بود.

وزیر بهداشت گفت: این تصمیم‌ها به طور موقت خواهد بود و تصمیم دائمی نیست و به محض تغییر در شرایط، اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز